Hej!
Någon som har tips på hur man får en Beluga att gå fortare?
Min går i endast 65-70 km/h......
mvh
Beluga 80cc......(ingen vespa jag vet)
Min gjorde 75km med vindruta den ökade 3km med den, annars är det svårt att få fart på den . Ljuddämparen är bara en ljuddämpare och inget mer där går det att trimma om man kan hitta något. Det som finns passar ju 50cc och det blir problem att få det att passa.
Väghållningen är ju inte den bästa det var ju en tidig modell mera bruks än sport. Mycket slöare ån min primavera 125 som på pappret är klenare. Mitt råd nöj dej med farten eller byt, inte vört att lägga pengar på den, det är liksom fel scooter för det, tro mej jag la ner arbete och pengar i onödan.
Bengt
Väghållningen är ju inte den bästa det var ju en tidig modell mera bruks än sport. Mycket slöare ån min primavera 125 som på pappret är klenare. Mitt råd nöj dej med farten eller byt, inte vört att lägga pengar på den, det är liksom fel scooter för det, tro mej jag la ner arbete och pengar i onödan.
Bengt
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by bengtic</i>
<br />Min gjorde 75km med vindruta den ökade 3km med den, annars är det svårt att få fart på den . Ljuddämparen är bara en ljuddämpare och inget mer där går det att trimma om man kan hitta något. Det som finns passar ju 50cc och det blir problem att få det att passa.
Bengt
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Tack för svaret Bengt!
Men vad menar du med "Ljuddämparen är bara en ljuddämpare"?
Och jag är nyfiken på vilka försök du gjorde?
Min halvruttna toppar väl runt 70 på mätaren(jag har inget vindskydd).
Vill egentligen ha en gammal Vespa, men hittar ingen i närheten(södra Halland).
Mvh
<br />Min gjorde 75km med vindruta den ökade 3km med den, annars är det svårt att få fart på den . Ljuddämparen är bara en ljuddämpare och inget mer där går det att trimma om man kan hitta något. Det som finns passar ju 50cc och det blir problem att få det att passa.
Bengt
Tack för svaret Bengt!
Men vad menar du med "Ljuddämparen är bara en ljuddämpare"?
Och jag är nyfiken på vilka försök du gjorde?
Min halvruttna toppar väl runt 70 på mätaren(jag har inget vindskydd).
Vill egentligen ha en gammal Vespa, men hittar ingen i närheten(södra Halland).
Mvh
-
- Lärling
med att ljuddämparen är bara en ljuddämpare menar han nog att den mest är utformad att dämpa ljudet och inte optimerad för motorns effekt.
om du är sugen på en vespa, leta leta och köp en!
du kommer inte bli missnöjd, den kommer vara garanterat lättare att meka med än en beluga. och framförallt snyggare! (smaksak visserligen men men...)
när du åker paserar du inte obemärkt på en vespa, vad nu det kan vara värt..
du kommer inte bli missnöjd, den kommer vara garanterat lättare att meka med än en beluga. och framförallt snyggare! (smaksak visserligen men men...)
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by lambrittan</i>
<br />med att ljuddämparen är bara en ljuddämpare menar han nog att den mest är utformad att dämpa ljudet och inte optimerad för motorns effekt.
Håller med om att vespan mycket snyggare.
<br />med att ljuddämparen är bara en ljuddämpare menar han nog att den mest är utformad att dämpa ljudet och inte optimerad för motorns effekt.
Håller med om att vespan mycket snyggare.