Hjälp med gasvajerfästet bakom lampan

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Andréas
Entusiast
Entusiast

Post by Andréas »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><b><font color="teal"></b>Nu är det 3 månader du har frågat om hjälp utan den framgång du hoppats på.
Det måste finnas någon annan här i forumet som har samma modell som du har, som antingen är i delar, eller avställd för vintern. Kan denne någon lockas med en mindre muta, eller av enbart hjälpsamhet, förmås att låna ut sin bit för en kort tid, så borde du kunna få hjälp av någon annan i Götet att bygga om den del du fått från Ehr att likna den. Så olika kan dom inte vara.
Finns det ingen hjälp till ombyggnaden att få i Götet, så skicka upp bitarna till mig tillsammans med en 2-hundring så gör jag ett försök att hjälpa dig.

Mvh Leif</font id="teal">
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Tackar Fritte! Avvaktar och hoppas att någon kan hjälpa till annars tar jag kontakt med dig.
Jag är tacksam för all hjälp jag kan få!

Blå Vespa 50R -80 Som behöver lite kärlek
crispin
Lärling
Lärling

Post by crispin »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Andréas</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br /><b><font color="teal"></b>Nu är det 3 månader du har frågat om hjälp utan den framgång du hoppats på.
Det måste finnas någon annan här i forumet som har samma modell som du har, som antingen är i delar, eller avställd för vintern. Kan denne någon lockas med en mindre muta, eller av enbart hjälpsamhet, förmås att låna ut sin bit för en kort tid, så borde du kunna få hjälp av någon annan i Götet att bygga om den del du fått från Ehr att likna den. Så olika kan dom inte vara.
Finns det ingen hjälp till ombyggnaden att få i Götet, så skicka upp bitarna till mig tillsammans med en 2-hundring så gör jag ett försök att hjälpa dig.

Mvh Leif</font id="teal">

Tackar Fritte! Avvaktar och hoppas att någon kan hjälpa till annars tar jag kontakt med dig.
Jag är tacksam för all hjälp jag kan få!

Jag har ett styre som tyvärr är trasigt i godset vid skruven som klämmer åt runt gaffeln. jag fick det när jag köpte min v50 så det finns en chans att det passar. Men det går inte att skruva fast i gaffeln i skicket som det är nu och risken finns att du står där med ytterligare ett icke komplett styre. Alternativt så kan du kanske kombinera de bägge och få ett fungerande styre. det är inte samma gasvajerfäste som du har.

Maila mig om du är intresserad.

Crispin
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Image

Image

ur SIPs classics katalog

<font color="red">Ingen av delarna finns, visar det sig...</font id="red">
fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

Image

är det denna?

<font color="red"><b><font size="4">Kan ingen hjälpa Andréas?

Den lilla fåniga biten gör hans Vespa obrukbar!!</font id="size4"></b></font id="red">
Tok-vespa
Nybörjare
Nybörjare

Post by Tok-vespa »

Hej Andreas,

Jag har kanske delen du söker, jag har en reservdels v50 liggande hemma. Jag kollar ikväll, tar ett foto och mailar till dig.
Det vore ju kul om du kunde köra med din lilla pärla.

mvh/
Martin
Tok-vespa
Nybörjare
Nybörjare

Post by Tok-vespa »

Hej Andreas,
Jag hittar inte din mailadress, om du är intresserad maila mig, jag har ett vajerfäste över.

/martin
Andréas
Entusiast
Entusiast

Post by Andréas »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br />Image

är det denna?

Den lilla fåniga biten gör hans Vespa obrukbar!!</font id="size4"></b></font id="red">

Japp! Det är precis den delen som saknas!

Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Andréas</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by fritte</i>
<br />Image

är det denna?

Japp! Det är precis den delen som saknas!

problemet är väl att de svenska v50 fick nytt innehåll i styret på de sista modellerna (den som andreas har), och det är inte samma som sitter i Primmy eller V50Special vad jag vet. Men som någon sa tidigare så borde man kunna byta hela röret (handtaget) + rullen till en äldre modell men behålla styret?

Federico
Andréas
Entusiast
Entusiast

Post by Andréas »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
problemet är väl att de svenska v50 fick nytt innehåll i styret på de sista modellerna (den som andreas har), och det är inte samma som sitter i Primmy eller V50Special vad jag vet. Men som någon sa tidigare så borde man kunna byta hela röret (handtaget) + rullen till en äldre modell men behålla styret?

Federico

Jag är inte säker på detta men på min så kommer gasvajern upp strax intill där gasröret kommer ut dvs intill själva strålkastarhusgodset. Om ett gammalt rör skulle passa så skulle det betyda (nu spekulerar jag bara, ni som pillar kanske vet) att eftersom den gamla hållaren är förlängd så hade sprinten behövts fästas under högersidan av styret,utanför strålkastarhuset. Annars blir det svårt att få den förlängda att passa...

Men vad vet jag...? Någon som snabbt och lätt kan kolla? :oops:

fritte
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by fritte »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Tok-vespa</i>
<br />Hej Andreas,
Jag hittar inte din mailadress, om du är intresserad maila mig, jag har ett vajerfäste över.

/martin

<b><font size="3"><font color="red">Andréas!

Har du inte läst detta? Här har du ju fått hjälp!</font id="red"></font id="size3"></b>:D:D
Andréas
Entusiast
Entusiast

Post by Andréas »

Japp, vi har mailat och tyvärr var det samma del som jag fick från EHR som inte passade...

Tillbaka till ruta ett....*suck*

Silferstjerna
Nybörjare
Nybörjare

Post by Silferstjerna »

Andreas!

Kolla in pa marknaden har pa sidan, tydligen fler som behover ett vajerhallarfaste.
Tillverka fler pa en gang, du kan ju gora business! :)

Hakan
Andréas
Entusiast
Entusiast

Post by Andréas »

GODA NYHETER!

Hade nästan gett upp hoppet om att få tag på en vajerhållare, så som ni kanske läst så hade jag tänkt tillverka en.

MEN så i fredags så fick jag ett confirmations mail från Rollershop-Express om att betalning hade skett av en vara....och ja...ni gissade rätt. Min efterlängtade del hade kommit in i lager igen! Så i fredags så landade ett kuvert med en splirrans ny gasvajerhållare av rätt modell. Nästan års scootrande är räddat!!! Eftersom delen var restad vid beställningen så slappa jag fraktkostnad denna gång också (annars 15 euro)

Så ni som letar efter en gasvarjerhållare av den nyare modellen gå in på rollershop express hemsida och beställ.

Jag tackar härmed för allas engagemang och intresse.
Och Håkan, du ska få tillbaka din vajerhållare...

calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Grattis till att du snart kan ge kommandot trottel upp.
Silferstjerna
Nybörjare
Nybörjare

Post by Silferstjerna »

mildväder och barnfritt, det är inte utan att man saknar sin vajerhållare...

Håkan
Post Reply