Bes. problem med Dragster...

Diskutera nya (två- eller trehjuliga) fordon här.
Post Reply
eggbygolf
Drömmare
Drömmare

Bes. problem med Dragster...

Post by eggbygolf »

Tjena,

Jag får inte igenom min Dragster pga.Diffus ljusbild.Hur har man fått igenom några överhuvudtaget? Det är ju kass ljus..
Hur ska jag göra,byta lampinsats eller fixa ngt intyg?? Eller? Vet ni någon firma som säljer Italjet prylar?

Mvh Fredrik
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by eggbygolf</i>
<br />Tjena,

Jag får inte igenom min Dragster pga.Diffus ljusbild.Hur har man fått igenom några överhuvudtaget? Det är ju kass ljus..
Hur ska jag göra,byta lampinsats eller fixa ngt intyg?? Eller? Vet ni någon firma som säljer Italjet prylar?

Mvh Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Jaha, då var det dags igen, bilprovningen tror att alla MC är likadana och fungerar exakt på samma sätt, vad trött man blir. Jag gissar att ditt glas och din reflektor är helt ok, alltså är konstruktionen sådan att ljusbilden inte blir som på vanliga motorcyklar.

Du har ingen skyldighet att byta något på din scooter, det är inte ens säkert att det är lagligt att göra det. Däremot bör du ringa och (du måste) skicka ett brev för att få hjälp med ditt problem (ett e-brev: kundtjanst@bilprovningen.se).
Förklara ditt problem och var noga med att tala om att både glas och reflektor är helt original och intakt, sedan är det bilprovningens problem om deras besiktningsmän är okunniga och inte känner till just ditt fordon, det ska inte du lida för.

De som sålde Italjet i Stockholm hette hojladan och låg i Hässelby, kanske finns de kvar, kanske går det att fixa intyg den vägen, men maila först till bilprovningen.

lycka till

Federico
patrikgrann
Lärling
Lärling

Post by patrikgrann »

Hej!
Jag har haft samma problem med min/a PX200, och inte bara jag, har försökt förklara detta för besiktningsmannen och det gick bra fram tills i år då jag stötte på en mycket inkompetent kille som jobbat som taxidräng!!! Som tillråga på allt var så otrevlig att jag höll på att skjuta vissa säkringar.:twisted:
Det maktmissbrukarna på Bilprovningen inte förstår är att dessa modeller har ett typgodkännande, men det är ändå en klen tröst.
Skriv ett klagobrev till Bilprovningen. Det kanske är dags att dom tog tag i sånna saker samt sin personal.
Jag gjorde det och fick ett upprört samtal från chefen i Skövde som inte var glad på mig.:D

"Hur mycket man än kammar en GRIS så är det fortfarande en GRIS!"
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

PX200 är lurig för i vissa av registreringsbevisen står det att ljusbilden är felaktig men på andra saknas denna informationen.
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by patrikgrann</i>
<br />Hej!
Jag har haft samma problem med min/a PX200, och inte bara jag, har försökt förklara detta för besiktningsmannen och det gick bra fram tills i år då jag stötte på en mycket inkompetent kille som jobbat som taxidräng!!! Som tillråga på allt var så otrevlig att jag höll på att skjuta vissa säkringar.:twisted:
Det maktmissbrukarna på Bilprovningen inte förstår är att dessa modeller har ett typgodkännande, men det är ändå en klen tröst.
Skriv ett klagobrev till Bilprovningen. Det kanske är dags att dom tog tag i sånna saker samt sin personal.
Jag gjorde det och fick ett upprört samtal från chefen i Skövde som inte var glad på mig.:D

"Hur mycket man än kammar en GRIS så är det fortfarande en GRIS!"
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Bra jobbat Patrik! Jag har också haft problem med diverse olika saker och nyligen fått jobba hårt för att få igenom en vespaframgaffel som det inte varit några fel på.
Man blir tokförbannad när man själv inte gjort något fel och har ett fordon som är lika bra eller bättre än när det kom från fabriken. Jag uppmanar alla som får problem att stå på sig och ringa/maila tills ni får rätt.
Min erfarenhet är att man får bra hjälp högre upp i organisationen medans stationschefer och personal är helt ovilliga att hjälpa till, de har en intern tekninsk support att tillgå om de vill ta reda på fakta, men att upplysa om det som kund är inte populärt.

Federico
eggbygolf
Drömmare
Drömmare

Post by eggbygolf »

Tackar för hjälpen ! Ska kontakta dem bums.

/Fredrik
Post Reply