Hej alla!
Det är tur att ni finns, för utan era frågor och svar hade jag aldrig klarat av detta. Jag har inte behövt ställa så många frågor själv, men de få (2) gånger har jag fått snabba och bra svar. Detta forumet är guld värt! Imorgon bär det av till besiktningen, sen skall det köras! Jag har lagt upp lite bilder på min touring -57 som ni kan kolla på om intresse finns. Touringen inköptes i höstas nerplockad i delar, karossen var var vackert penselmålad totalt 3 gånger ovanpå originalfärgen, så blästraren hade lite meck med att få den plåtren. Motorn har jag inte gjort så mycket med, fixat elsystemet och kopplingen hade satt sig, men jag följde era rekommendationer om ett oljebad och körde sen med intryckt koppling så släppte den.
När jag skulle köra iväg imorse så dunsade det till i motorn och efter det så är det som om kopplingen är intryckt hela tiden. Inget motstånd när jag kickar och lägger jag i en växel så rullar den utan problem. Kan det vara lamellerna som har gått sönder?
Tack för snabbt svar.
Är den jobbig att byta. Kollade på scooterhelp och det verkade inte så jobbigt att byta lameller. Byter man den på samma gång? Tänkte svänga in på EM efter jobbet och köpa nya lameller idag.
Det var den inre låsringen som hade släppt. Nu är det fixat och ditmonterat igen. Lite pilligt och nervöst med nållagret, jag var livrädd att tappa ner nån liten pinne i växellådan. Hade varit så lagom kul att behöva riva ner hela motorn. Nu hoppas jag att det går att fixa en tid på besiktningen imorgon.