Modstukad scooter

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Post Reply
parklife
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Modstukad scooter

Post by parklife »

Nu när Skoteretten fått sig en skön motorgenomgång är det dags smycka den med allsköns krom, tut och lys... Har kollat runt och det mesta i kromväg, dvs pakethållare fram, störtbågar etc tillverkas väl i första hand åt Vespor och i viss mån Lambrettor? Men är dessa någorlunda universella i sin passform? (speglar är ju lite enklare, finns ju en hel del klämvarianter) Låt säga en pakethållare fram för en större Vespa, är det helt omöjligt att få en sådan att passa på en Skoterett?

Kanske en på tok för generell fråga?

/ Tomas
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by parklife</i>
<br />Nu när Skoteretten fått sig en skön motorgenomgång är det dags smycka den med allsköns krom, tut och lys... Har kollat runt och det mesta i kromväg, dvs pakethållare fram, störtbågar etc tillverkas väl i första hand åt Vespor och i viss mån Lambrettor? Men är dessa någorlunda universella i sin passform? (speglar är ju lite enklare, finns ju en hel del klämvarianter) Låt säga en pakethållare fram för en större Vespa, är det helt omöjligt att få en sådan att passa på en Skoterett?

Kanske en på tok för generell fråga?

/ Tomas
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

tjena

du kan nog få på en frampakethållare utan problem, möjligtvis att man får modifiera något fäste. det som kan bli problem är att den kan ta i framskärmen i nedfällt läge, men nu ska den ju aldrig användas för paket (eller hur), singelboxen får du ha på bakpakethålllaren. Tänk på att frampakethållare finns i oändligt många utföranden, en del sticker ut ganska långt från ramen, kanske inte är något för dig som inte har en tuta som sticker ut. m.a.o kolla runt lite innan du beställer så du får en som sitter slimmat och snyggt!

Federico
makka
Nybörjare
Nybörjare

Post by makka »

Jag hade en PX-pakethållare fram på min gamla skoterett, det såg inte alltför taffligt ut...
parklife
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by parklife »

Köpte en pakethållare fram för Vespa med universell passform, sitter perfekt! Förövrigt tycker jag BD-Scooters, där den köptes var extremt bra!

Nu letar jag efter speglar med lååångt stag och universell passform, dvs ett stag som speglar kan fästas lite här och var på. (tänkte fästa staget långt ned på pakethållaren) Någon som vet var dessa kan hittas? Verkar vara lite svårare än jag trott.

/ t.

www.parklife.se
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by parklife</i>
<br />Köpte en pakethållare fram för Vespa med universell passform, sitter perfekt! Förövrigt tycker jag BD-Scooters, där den köptes var extremt bra!

Nu letar jag efter speglar med lååångt stag och universell passform, dvs ett stag som speglar kan fästas lite här och var på. (tänkte fästa staget långt ned på pakethållaren) Någon som vet var dessa kan hittas? Verkar vara lite svårare än jag trott.

/ t.

www.parklife.se

stadiumkopior finns här:

http://www.rollershop-express.de/sw/Pro ... pTnglBEd-1

Federico
parklife
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by parklife »

Great! Jobbigt att jag är totalt novis på tyska...

/ t.

www.parklife.se
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<br />Great! Jobbigt att jag är totalt novis på tyska...

/ t.

www.parklife.se

de snackar engelska om du ringer

Federico
Post Reply