Förgasar läckage.

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
janix
Entusiast
Entusiast

Förgasar läckage.

Post by janix »

Hej!
Nu är det dags med hjälp igen.
Jag får ej min förgasare Dellorto SHB 19/19 att sluta läcka bensin.
Har bytat packningar,flotör,flotörnål vilket ej har hjälpt,finns det mer som kan göra att den är otät,hittar ingen spricka i godset heller,kan det vara något fel på sätet till flotörnålen?
Hör av er!
Mvh Janne.
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
<br />kan det vara något fel på sätet till flotörnålen?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Ja, det kan det. Just det felet var det på min Touring, när jag köpte den. Jag slipade in sätet med slippasta och sedan dess har den inte läckt.

/Jörgen
janix
Entusiast
Entusiast

Post by janix »

Använde du flotörnålen och slippasta att slipa in sätet med eller använde du något annat att slipa med?
Mvh Janne
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
<br />Använde du flotörnålen och slippasta att slipa in sätet med eller använde du något annat att slipa med?

Flottörnålen har spets i gummi, så den kan du inte använda att slipa med. Jag svarvade en "replika" av flottörnålen i mässing, som jag använde.

/Jörgen
janix
Entusiast
Entusiast

Post by janix »

OK,tack för tipset,jag testar och hör av mig om hur det blev.
Mvh Janne
janix
Entusiast
Entusiast

Post by janix »

Hej Bergfors.
Jag gjorde som du föreslog,slipade in sätet till flotörnålen och nu är den helt tät,TACKAR för tipset.
Mvh Janne8):D:).
Bergfors
Lärling
Lärling

Post by Bergfors »

<br />Hej Bergfors.
Jag gjorde som du föreslog,slipade in sätet till flotörnålen och nu är den helt tät,TACKAR för tipset.
Mvh Janne8):D:).

Grattis!

/Jörgen - min är fortfarande tät efter tio år.
Post Reply