Hej vänner.
På lördag ska jag upp till Norrland och besikta min TV175 för att sedan ta ner den till STHLM. Det ser minst sagt lovande ut att jag ska kunna vara med på premiären.
Har ni några tips på vad de brukar vara petiga med, som de kan underkänna på grund av? Saker som åtgärdas enkelt men många faller på?
Tror det mesta funkar finfint, så det ska nog inte vara några problem men lite skakig lär jag nog vara när det är dags.
//A
Inför besiktning
-
- Dekaltrimmare
- Posts: 51
- Joined: Tue 21 Oct 2003, 17:30
- Location: Slöddermalm, Stockholm
- Contact:
Dom brukar vara ganska snälla, men dom är väldigt noga med framgaffeln, det får inte finnas nåt glapp eller att lagren inte löper friktionsfritt. Sen kollar dom ju såklart bromsarna noga.
Tutan är det som brukar fallera för dom flesta. Den -måste- finnas och fungera, antingen den inbyggda eller ett påhängt bollhorn.
Kom ihåg att du varken behöver hastighetsmätare eller bromsljus på en veteranhoj.
Ska själv besiktiga i morgon, får se hur det går.
Mvh
/Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by yeahyeahjonsson</i>
<br />Hej vänner.
På lördag ska jag upp till Norrland och besikta min TV175 för att sedan ta ner den till STHLM. Det ser minst sagt lovande ut att jag ska kunna vara med på premiären.
Har ni några tips på vad de brukar vara petiga med, som de kan underkänna på grund av? Saker som åtgärdas enkelt men många faller på?
Tror det mesta funkar finfint, så det ska nog inte vara några problem men lite skakig lär jag nog vara när det är dags.
//A
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Tutan är det som brukar fallera för dom flesta. Den -måste- finnas och fungera, antingen den inbyggda eller ett påhängt bollhorn.
Kom ihåg att du varken behöver hastighetsmätare eller bromsljus på en veteranhoj.
Ska själv besiktiga i morgon, får se hur det går.
Mvh
/Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by yeahyeahjonsson</i>
<br />Hej vänner.
På lördag ska jag upp till Norrland och besikta min TV175 för att sedan ta ner den till STHLM. Det ser minst sagt lovande ut att jag ska kunna vara med på premiären.
Har ni några tips på vad de brukar vara petiga med, som de kan underkänna på grund av? Saker som åtgärdas enkelt men många faller på?
Tror det mesta funkar finfint, så det ska nog inte vara några problem men lite skakig lär jag nog vara när det är dags.
//A
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
-
- Dekaltrimmare
- Posts: 51
- Joined: Tue 21 Oct 2003, 17:30
- Location: Slöddermalm, Stockholm
- Contact:
-
- Lärling
- Posts: 710
- Joined: Mon 06 Dec 2004, 23:54
- Location: Göteborg
Det gick ju bra det där. Fick en 1:a på ljusbilden, men det fixar jag lätt. Haha, AZU är tillbaka i trafik efter fem år.
Mvh
Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Hedge</i>
<br />Dom brukar vara ganska snälla, men dom är väldigt noga med framgaffeln, det får inte finnas nåt glapp eller att lagren inte löper friktionsfritt. Sen kollar dom ju såklart bromsarna noga.
Tutan är det som brukar fallera för dom flesta. Den -måste- finnas och fungera, antingen den inbyggda eller ett påhängt bollhorn.
Kom ihåg att du varken behöver hastighetsmätare eller bromsljus på en veteranhoj.
Ska själv besiktiga i morgon, får se hur det går.
Mvh
/Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by yeahyeahjonsson</i>
<br />Hej vänner.
På lördag ska jag upp till Norrland och besikta min TV175 för att sedan ta ner den till STHLM. Det ser minst sagt lovande ut att jag ska kunna vara med på premiären.
Har ni några tips på vad de brukar vara petiga med, som de kan underkänna på grund av? Saker som åtgärdas enkelt men många faller på?
Tror det mesta funkar finfint, så det ska nog inte vara några problem men lite skakig lär jag nog vara när det är dags.
//A
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Mvh
Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Hedge</i>
<br />Dom brukar vara ganska snälla, men dom är väldigt noga med framgaffeln, det får inte finnas nåt glapp eller att lagren inte löper friktionsfritt. Sen kollar dom ju såklart bromsarna noga.
Tutan är det som brukar fallera för dom flesta. Den -måste- finnas och fungera, antingen den inbyggda eller ett påhängt bollhorn.
Kom ihåg att du varken behöver hastighetsmätare eller bromsljus på en veteranhoj.
Ska själv besiktiga i morgon, får se hur det går.
Mvh
/Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by yeahyeahjonsson</i>
<br />Hej vänner.
På lördag ska jag upp till Norrland och besikta min TV175 för att sedan ta ner den till STHLM. Det ser minst sagt lovande ut att jag ska kunna vara med på premiären.
Har ni några tips på vad de brukar vara petiga med, som de kan underkänna på grund av? Saker som åtgärdas enkelt men många faller på?
Tror det mesta funkar finfint, så det ska nog inte vara några problem men lite skakig lär jag nog vara när det är dags.
//A
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
-
- Dekaltrimmare
- Posts: 51
- Joined: Tue 21 Oct 2003, 17:30
- Location: Slöddermalm, Stockholm
- Contact:
Skoj för er!
Här är det mycket enklare...ingen besiktning alls, kanske därför folk kan köra runt med helt bromslösa scojtrar??
http://i50.photobucket.com/albums/f325/ ... 030695.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f325/ ... 030684.jpg
Angående hastighetsmätare, om den finns så måste den fungera, men en tejpbit över hastighetsmätaren gör att det räknas som att den inte finns!
Så på scoots innan 1975, behöver ej bromsljus, blinkers och h-mätare.
/C
Här är det mycket enklare...ingen besiktning alls, kanske därför folk kan köra runt med helt bromslösa scojtrar??
http://i50.photobucket.com/albums/f325/ ... 030695.jpg
http://i50.photobucket.com/albums/f325/ ... 030684.jpg
Angående hastighetsmätare, om den finns så måste den fungera, men en tejpbit över hastighetsmätaren gör att det räknas som att den inte finns!
Så på scoots innan 1975, behöver ej bromsljus, blinkers och h-mätare.
/C