Munstycke Dellorto UA16S1

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
stawros
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Munstycke Dellorto UA16S1

Post by stawros »

Hej!!
Undrar om nån vet vad det skall vara för storlek på munstycket i en Dellorto UA16S1 orginal?? Samt om ni har nån aning om vad det skall vara för storlek på det efter följande ingrepp: Leo vince system, lite urfrästa portar, höjd avgasport och sänkt insugsport. Samt om nån vet om man skall justera tändningen efter detta för att den skall gå bra. Skall vara 28 grader original har jag för mig.

Mvh
//Filip
Dag
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Dag »

Hej!
Kan Du vara hjälpt med det här:
http://www.scooterhelp.com/scooters/VNA1T.125.html

Dag
stawros
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by stawros »

Hej!!
Underbart! Tack så mycket.

Soliga scooterhälsningar!
//Filip
stawros
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by stawros »

Hej igen!
Nålpositionen skall enligt scooterhelp vara 2, är det från "spetsen" alltså nedifrån eller är det från den flata änden eller "toppen"?? Vad är throttle valve? Är det trotteln som de menar då? Nedle jet är det det som nålen går ner i?

Tack för all hjälp!!
Mvh
//Filip
Dag
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by Dag »

Hej!
Jag tror att man räknar nållägena från andra hållet så, att en högre siffra betyder mer lyft nål och följaktligen mer soppa. För övrigt - ja, och ja.

Dag
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Hej!

Angående tändningen så borde du sänka den ca 3-5 grader, om den går bra på 23grader så är det fint, annars får du öka tändningen tills den går bra.

VH/Calle
Post Reply