Clutch problemer
Clutch problemer
Da jeg skulle sette scooteren i gir og slapp clutchen hopper bare scooteren voldsomt frem som om clutchen bare stopper alt. Deretter kveles motoren. Regner med at det er noe galt med clutch. Hva er ødelagt? Hva må erstattes? Må jeg bytte hele clutchen? Noen som har deler til dette liggende til en 1960 touring?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by adrien</i>
<br />Da jeg skulle sette scooteren i gir og slapp clutchen hopper bare scooteren voldsomt frem som om clutchen bare stopper alt. Deretter kveles motoren. Regner med at det er noe galt med clutch. Hva er ødelagt? Hva må erstattes? Må jeg bytte hele clutchen? Noen som har deler til dette liggende til en 1960 touring?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
det kan vara gropar i kopplingskorgen som gör att den hoppar, då lamellerna inte kan glida mjukt och fint. kolla kanterna på korgen. Man kan fila ner dem som nödlösning.
En annan sak som känns som kopplingsfel kan i stället vara en trasig ryckutjämnare (det som sitter innne i primärdrevet. bakom de nitade plåtarna sitter ett antal fjädrar som kan gå av m.m.
Federico
<br />Da jeg skulle sette scooteren i gir og slapp clutchen hopper bare scooteren voldsomt frem som om clutchen bare stopper alt. Deretter kveles motoren. Regner med at det er noe galt med clutch. Hva er ødelagt? Hva må erstattes? Må jeg bytte hele clutchen? Noen som har deler til dette liggende til en 1960 touring?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
det kan vara gropar i kopplingskorgen som gör att den hoppar, då lamellerna inte kan glida mjukt och fint. kolla kanterna på korgen. Man kan fila ner dem som nödlösning.
En annan sak som känns som kopplingsfel kan i stället vara en trasig ryckutjämnare (det som sitter innne i primärdrevet. bakom de nitade plåtarna sitter ett antal fjädrar som kan gå av m.m.
Federico