En kort fråga: Är det helt kört att försökra en Vespa som saknar ramnummer? Jag har helt enkelt hittad exakt den hojen (Vespa 50 - 62:a) jag vill ha, hojen har stått avställd i herrans massa år och jag misstänker inte att den är stulen. Motornr. finns.
Är jag helt puckad om jag köper den?
/ Tomas
Ramnr.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by parklife</i>
<br />En kort fråga: Är det helt kört att försökra en Vespa som saknar ramnummer? Jag har helt enkelt hittad exakt den hojen (Vespa 50 - 62:a) jag vill ha, hojen har stått avställd i herrans massa år och jag misstänker inte att den är stulen. Motornr. finns.
/ Tomas
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
på vilket sätt saknas nummret? är det bortslipat?
Federico
<br />En kort fråga: Är det helt kört att försökra en Vespa som saknar ramnummer? Jag har helt enkelt hittad exakt den hojen (Vespa 50 - 62:a) jag vill ha, hojen har stått avställd i herrans massa år och jag misstänker inte att den är stulen. Motornr. finns.
/ Tomas
på vilket sätt saknas nummret? är det bortslipat?
Federico
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by parklife</i>
<br />Hur ställer sig försäkringsbolag till saknat ramnummer? Kanske blir lättare att övertala om objektet har över 40 år på nacken? (mycket hinner väl hända på den tiden antar jag...)
Moralisk nivå kontra fynda är ju alltid svårt.
/ T.
men hur är det, är nummret bortslipat eller bortrostat, det är ganska stor skillnad om man säger så.
sedan är det ingen garanti att en moped med ramnummer inte är stulen, det är inte så att försäkrigsbolaget kollar upp det.
Federico
<br />Hur ställer sig försäkringsbolag till saknat ramnummer? Kanske blir lättare att övertala om objektet har över 40 år på nacken? (mycket hinner väl hända på den tiden antar jag...)
Moralisk nivå kontra fynda är ju alltid svårt.
/ T.
men hur är det, är nummret bortslipat eller bortrostat, det är ganska stor skillnad om man säger så.
sedan är det ingen garanti att en moped med ramnummer inte är stulen, det är inte så att försäkrigsbolaget kollar upp det.
Federico
min ena v50 saknar ramnummer (bortslipat, bortnött, vem vet?) det var emellertid inga problem för försäkringsbolaget (IF) som tog motornumret istället. Upfattade det som att vilket särskiljande drag som helst dög bara man betalade premien. Användningen av ramnummer och dyl är väl bara för att man inte ska kunna köra flera fordon på samma försäkring?
Crispin
Crispin