Ultrafräckt!

Här handlar det om utseende och stil på våra scootrar. Är det mest krom som vinner eller ska det vara race-stuk?
Post Reply
Terraplane Blues

Ultrafräckt!

Post by Terraplane Blues »

Var på Cebit i Hannover förra veckan och fastnade verkligen för Clarissos laserbearbetade glaskuber. De graverar i 3D <i>inuti </i>glas med hjälp av laser på något skumt sätt. Syns inga spår på utsidan av glaset. Mkt skumt, som sagt... Man kan lämna in sitt favoritfoto - varför inte på sin scooter?

Image

Image

Scooterhälsningar

/ Fredrik a. k. a. Terraplane Blues
erikh
Lärling
Lärling

Post by erikh »

det var tamigfan till och med mer tacky än 3d-cafe-tavlorna som finns på netto.
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by erikh</i>
<br />
det var tamigfan till och med mer tacky än 3d-cafe-tavlorna som finns på netto.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ha-ha... Ja, allting ligger ju som bekant i betraktarens ögon. Men de är åtminstone betydligt mer arkivbeständiga än ett vanligt pappersfoto. Be den kommande släkten visa en bild på din scooter om femhundra år...

Scooterhälsningar

/ Fredrik a. k. a. Terraplane Blues
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

jag vill ha den med evolutionsteorin, den som slutar med en lirare framför datorskärm.....

Federico
Anders Degerman
Nybörjare
Nybörjare

Post by Anders Degerman »

Fatboy Slim - Right Here Right Now
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />jag vill ha den med evolutionsteorin, den som slutar med en lirare framför datorskärm.....

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Var du också på Cebit, eller har du sett den någon annanstans? Ja, man får helt klart se upp så man inte blir en sådan "lirare", som kisarna säger på Söder, Stockholm, Sweden. Här i Fubbicktown, rapsdistriktets huvudstad, blir man nog snarast ett "ålahue" framför en datorskärm. F-n, man får passa sig... BMI:n har ökat i takt med antal inlägg här under detta vinterhalvåret, har jag märkt... Snart är scootervåren här! :)

/ Ålahuet Terraplane Blues, Fubbicktown, Rapsdistriktet, Sweden
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />jag vill ha den med evolutionsteorin, den som slutar med en lirare framför datorskärm.....

Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Var du också på Cebit, eller har du sett den någon annanstans? Ja, man får helt klart se upp så man inte blir en sådan "lirare", som kisarna säger på Söder, Stockholm, Sweden. Här i Fubbicktown, rapsdistriktets huvudstad, blir man nog snarast ett "ålahue" framför en datorskärm. F-n, man får passa sig... BMI:n har ökat i takt med antal inlägg här under detta vinterhalvåret, har jag märkt... Snart är scootervåren här! :)

/ Ålahuet Terraplane Blues, Fubbicktown, Rapsdistriktet, Sweden
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Näe, jag såg den på din bild. Vad är Cebit?

Federico, born in Pennybridge town
erikh
Lärling
Lärling

Post by erikh »

cebit är en 1337-mässa.. som scooterns dag för tekniknördar . typ en gigantisk mässa där företag visar nya produkter, skrytbyggen och visionär teknik, ungefär, om jag förstått saken rätt. främst itrelaterat har jag för mig..
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by erikh</i>
<br />cebit är en 1337-mässa.. som scooterns dag för tekniknördar . typ en gigantisk mässa där företag visar nya produkter, skrytbyggen och visionär teknik, ungefär, om jag förstått saken rätt. främst itrelaterat har jag för mig..
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Helt riktigt! Fast jag var inte där i egenskap av varken tekniknörd eller scooternörd, utan som helt annan nörd... :P Förresten, är inte "1337" ett typiskt datanörduttryck?

Nördhälsningar

/ Terraplane Blues a. k. a. The Nerd
erikh
Lärling
Lärling

Post by erikh »

hehe, kanske ;)
Terraplane Blues

<br />hehe, kanske ;)
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Got Ya! (Rapnörduttryck, va?) Som sagt, alla är vi nördar på något vis...beroende på vem som är betraktaren... :) (Det var väl fint med lite sensmoral där på slutet, precis som i det underbara gamla barnprogrammet <i>Tårtan</i>).

Nördhälsningar

/ Terraplane Blues a. k. a. The Nerd
Post Reply