Gummi-matte

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
adrien
Nybörjare
Nybörjare

Gummi-matte

Post by adrien »

Skal til å skifte gummimatten som ligger i midten av fotbrettet til min Touring. Holder det å skru det fast eller må man lime det i tillegg? Det som var der før var limt fast..
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by adrien</i>
<br />Skal til å skifte gummimatten som ligger i midten av fotbrettet til min Touring. Holder det å skru det fast eller må man lime det i tillegg? Det som var der før var limt fast..
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

man behöver inte limma. den brukar spänna ut ganska bra ändå. däremot kanske limmet hindrar fukt från att komma in under? men jag har aldrig sett en som varit rostig under mattan.

Tyvärr så är de nytillverkade mattorna av en sämre kvalitet, de spricker lätt och är inte lika mjuka å fina som originalmattorna, därför kan det vara bra att inte dra skruvarna till listen så hårt, det finns risk för att listen pressar sönder gummit (plasten är nog mer korrekt benämning på den svarta biten ;)

Federico
Post Reply