Slå ut svåråtkommlig buckla
-
- Lärling
- Posts: 710
- Joined: Mon 06 Dec 2004, 23:54
- Location: Göteborg
Slå ut svåråtkommlig buckla
Har rejäl buckla på vänster baksida på en touring, ganska högt där bakkåpan ska sitta. Borde det inte finnas något sätt att få ut den lite utan att behöva ta ut hela motorn? Typ sticka in något och sedan slå på det eller en enormt lång tving eller något annat konstigt? Eller finns det ingen genväg?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bustamente</i>
<br />Har rejäl buckla på vänster baksida på en touring, ganska högt där bakkåpan ska sitta. Borde det inte finnas något sätt att få ut den lite utan att behöva ta ut hela motorn? Typ sticka in något och sedan slå på det eller en enormt lång tving eller något annat konstigt? Eller finns det ingen genväg?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
man kan ju sänka ner motorn ganska mycket om man skruvar bort bakstötdämparen och förgasarburken (som tar i ramen på touring). kolla bara så att du inte viker sönder några vajerhöljen till växlar å sånt. Man kanske måste mecka bort avgasystemet också.
sedan är det bara att palla upp ramen under nummerplåten.
ta det lungt när du ska buckla ut, en stor gummiklubba kan vara bra att börja med.
Federico
<br />Har rejäl buckla på vänster baksida på en touring, ganska högt där bakkåpan ska sitta. Borde det inte finnas något sätt att få ut den lite utan att behöva ta ut hela motorn? Typ sticka in något och sedan slå på det eller en enormt lång tving eller något annat konstigt? Eller finns det ingen genväg?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
man kan ju sänka ner motorn ganska mycket om man skruvar bort bakstötdämparen och förgasarburken (som tar i ramen på touring). kolla bara så att du inte viker sönder några vajerhöljen till växlar å sånt. Man kanske måste mecka bort avgasystemet också.
sedan är det bara att palla upp ramen under nummerplåten.
ta det lungt när du ska buckla ut, en stor gummiklubba kan vara bra att börja med.
Federico
-
- Lärling
- Posts: 710
- Joined: Mon 06 Dec 2004, 23:54
- Location: Göteborg
Det finns ett sätt som Du också kan pröva, innan Du börjar banka; offra en badboll från ungarnas sommarleklåda, pilla in den mellan bucklan och tank eller vad det nu kan vara innanför bucklan, se till att ventilen sticker upp så Du kommer åt den. Sätt till Din tryckluftsfriblåspistol till munstycket alt pumpa upp med hand- el fotpump och låt bollen trycka ut bucklan då den vidgas. Ofta ger det här en 'snäll' utbuckling.
Dag
Dag