Är nu inne på ett nytt renoveringsobjekt - denna gång ingen Vespa, utan en NSU Quickly med bensköld. Vid tidigare reoveringar har jag fått ett mycket gott resultat genom att först hamra ut bulor, blästra, spackla och till sist slipa för hand. Problemet är att det tar en salig tid för att få det perfekt.
Särskilt benskölden (i vespadimensioner) på NSU:n har levt ett synnerligen hårt liv: plåten uppklippt och tarvligt igensvetsad; bulor till vansinne - m a o misshandlad till oigenkänlighet... Till saken: jag ser alltför mycket arbete för hand framför mig, för att ens orka tänka på det. Finns det några revolutionerande genvägar i form av t ex spackel och maskiner?
Vad använder Ni för spackel och slipmetoder vid sådana här omfattande spackel- och sliparbeten? Några bra tids- och svordomsbesparande tips att dela med er av?
PS. Vänligen men bestämt: kom inte med tipset att försöka köpa en ny bensköld. Dessa finns inte att få tag på till NSU Quickly - helt omöjligt! Det är större chans att vinna en miljon på Lotto än att finna en sådan...helt sant!

Vänliga hälsningar
/ Fredrik Olsson a. k. a. "Sandalmannen"