Hejsan!!
Har precis införskaffat en större förgasare (Dellorto PHBL 22 med poliniluftfilter) som jag har tänkt ha på min Popolino -60. Undrar nu hur den skall vara bestyckad för att passa? Jag har ett Leovince system på den nu och skall sänka insugsport och höja utblåsport inom kort. Behöver man anpassa cylindern något mer?
Mvh
Stawros
Dellorto PHBL 22
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stawros</i>
<br />Hejsan!!
Har precis införskaffat en större förgasare (Dellorto PHBL 22 med poliniluftfilter) som jag har tänkt ha på min Popolino -60. Undrar nu hur den skall vara bestyckad för att passa? Jag har ett Leovince system på den nu och skall sänka insugsport och höja utblåsport inom kort. Behöver man anpassa cylindern något mer?
Mvh
Stawros
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
omöjligt att säga men för att hjälpa dig en bit på vägen så har:
original Primavera 125cc 16/16mm förgasare - <b>74</b> i huvudmunstycke
min primmyräser med 24PHBH har <b>105</b> i huvudmunstycke
en original 200cc Vespa har <b>116-118</b> och trimmar man kan det handla om <b>125-140</b> (eller mer) i huvud beroende på vad som sitter på i övrigt.
OBS! siffrorna gäller bara Dellorto
Skulle gissa att du hamnar på <b>74-80</b> i huvudmunstycke på din POP, lågfarten kanske ligger mellan <b>45-55</b>.
Oftast är Dellortos universalförgasare överbestyckade i lågfarten av någon anledning.
Federico
<br />Hejsan!!
Mvh
Stawros
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
omöjligt att säga men för att hjälpa dig en bit på vägen så har:
original Primavera 125cc 16/16mm förgasare - <b>74</b> i huvudmunstycke
min primmyräser med 24PHBH har <b>105</b> i huvudmunstycke
en original 200cc Vespa har <b>116-118</b> och trimmar man kan det handla om <b>125-140</b> (eller mer) i huvud beroende på vad som sitter på i övrigt.
OBS! siffrorna gäller bara Dellorto
Skulle gissa att du hamnar på <b>74-80</b> i huvudmunstycke på din POP, lågfarten kanske ligger mellan <b>45-55</b>.
Oftast är Dellortos universalförgasare överbestyckade i lågfarten av någon anledning.
Federico