Hej alla!
Har nyligen köpt en Primavera med Polini 133 cc-kit samt Polini effektljuddämpare. Är det normalt att den i detta utförande drar ca 0,55 liter / mil vid blandad körning? Vad säger Ni?
Vänliga hälsningar
/ Terraplane Blues, ägare av 4 st V 50 1966-69
0,55 l / mil normalt med 133 cc-kit?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br />Hej!
Vilken förgasare har du?
VH/Calle
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hej Calle!
Jag har originalförgasare 19/19 på, med något fetare huvudmunstycke på enligt förre ägaren (har inte orkat kolla än...). Kanske 78-80?
Till saken hör att den uppenbarligen får för lite soppa, då choke genererar en bättre gång (och drag), särskilt i de övre varvtalsregionerna. På de lägre varvtalen och på tomgång går den sämre med choke...
Hälsningar / Fredrik Olsson
Vänliga hälsningar
<br />Hej!
Vilken förgasare har du?
VH/Calle
Hej Calle!
Jag har originalförgasare 19/19 på, med något fetare huvudmunstycke på enligt förre ägaren (har inte orkat kolla än...). Kanske 78-80?
Till saken hör att den uppenbarligen får för lite soppa, då choke genererar en bättre gång (och drag), särskilt i de övre varvtalsregionerna. På de lägre varvtalen och på tomgång går den sämre med choke...
Hälsningar / Fredrik Olsson
Vänliga hälsningar
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />...Är det normalt att den i detta utförande drar ca 0,55 liter / mil vid blandad körning? Vad säger Ni?
Kanske bör tillägga att skillnaden i förbrukningen faktiskt är marginell oavsett chokeläge. Har testat att köra en tank med fullchoke samt helt utan. Ingen större skillnad... Bensinförbrukningen har pendlat mellan 0,47 - 0,55 l / mil, vilket är i klass med min Yamaha RD 350...
Vänliga hälsningar
<br />...Är det normalt att den i detta utförande drar ca 0,55 liter / mil vid blandad körning? Vad säger Ni?
Kanske bör tillägga att skillnaden i förbrukningen faktiskt är marginell oavsett chokeläge. Har testat att köra en tank med fullchoke samt helt utan. Ingen större skillnad... Bensinförbrukningen har pendlat mellan 0,47 - 0,55 l / mil, vilket är i klass med min Yamaha RD 350...
Vänliga hälsningar