tjena alla glada scooterister!
har precis fått tillbaks min vespa p125 som varit snodd i nästan två år. dags för en helrenovering med andra ord och undrar nu om blocket är samma som på 200an? går det i så fall att byta till en 207cc cylinder och vad behöver jag mer göra i så fall? håller grejorna?
Går det att få tag på ett nytt benvesir någonstans?
PS: fasen va kul att va med vespa igen! blir roligt att sätta tänderna i. ser fram emot vårens träffar.
MVH emil
trimma p125
-
- Lärling
Hej!
207 passar inte 125cc blocket om du inte lägger ner en massa jobb och flyttar pinbultarna mm
177ccm kommer du upp i med 125ccm blocket, sen kan du alltid köpa en strokad vev 1,5mm och då har du ca 185ccm. Finns många alternativ och många åsikter hur man ska gå tillväga:D
Benvisir, nja fotplatta finns nya att svetsa på. men benvisir tror jag inte... går alltid att få tag i nån som är duktig med plåt. Beroende på vart du bor så har jag kontakt med en kille som är mycket duktig på plåtarbeten8)
MVH
Patrik Grann
Skara
"Hur mycket man än kammar en GRIS så är det fortfarande en GRIS!"
207 passar inte 125cc blocket om du inte lägger ner en massa jobb och flyttar pinbultarna mm
177ccm kommer du upp i med 125ccm blocket, sen kan du alltid köpa en strokad vev 1,5mm och då har du ca 185ccm. Finns många alternativ och många åsikter hur man ska gå tillväga:D
Benvisir, nja fotplatta finns nya att svetsa på. men benvisir tror jag inte... går alltid att få tag i nån som är duktig med plåt. Beroende på vart du bor så har jag kontakt med en kille som är mycket duktig på plåtarbeten8)
MVH
Patrik Grann
Skara
"Hur mycket man än kammar en GRIS så är det fortfarande en GRIS!"