bra service och lack i malmö?
bra service och lack i malmö?
Efter att ha varit av med min rally200 i två år nu har jag en vespa igen, en guldfärgad touring 59a som dock är lite trött, ovillig att varva upp helt och fyrtaktar på högre varv.
när man inte har verktyg för att göra en bra tändningsinställnig eller testa om förgasaren behöver en annan bestyckning för att få mer luft i blandningen, vem skall man vända sig till? mchuset? piaggiocenter, är de ok? folket i furulund? (har någon numret?) eller finns här någon som mekar privat?
kan någon tipsa på en smidig lackfirma. vespan är matt och lite repad idag, men ingen rost, så något underarbete kommer knappt bevhövas.
tack på förhand,
f
när man inte har verktyg för att göra en bra tändningsinställnig eller testa om förgasaren behöver en annan bestyckning för att få mer luft i blandningen, vem skall man vända sig till? mchuset? piaggiocenter, är de ok? folket i furulund? (har någon numret?) eller finns här någon som mekar privat?
kan någon tipsa på en smidig lackfirma. vespan är matt och lite repad idag, men ingen rost, så något underarbete kommer knappt bevhövas.
tack på förhand,
f
Furulundarna hittar du här:
http://www.scootercity.tk/
Där finns även tfn-nr.
/joakim
/joakim
God morgon!
Lack: Kolla med Europaint i Limhamn (ligger på väg till Lagunen/Sjövärnskåren) 040-15 62 32
Meckar privat: Det finns ett gäng scooterister som har ett garage i närheten av gamla TSV/OBS, kolla med magnus@lambrettaclub.tk för mer info.
Scootercity i Furulund: Jo, det är min firma.
Vi är för tillfället två personer som vid sidan om våra andra sysselsättningar gör mekaniska jobb på klassiska växlade plåtscootrar.
VH/Calle
Lack: Kolla med Europaint i Limhamn (ligger på väg till Lagunen/Sjövärnskåren) 040-15 62 32
Meckar privat: Det finns ett gäng scooterister som har ett garage i närheten av gamla TSV/OBS, kolla med magnus@lambrettaclub.tk för mer info.
Scootercity i Furulund: Jo, det är min firma.
Vi är för tillfället två personer som vid sidan om våra andra sysselsättningar gör mekaniska jobb på klassiska växlade plåtscootrar.
VH/Calle
Beträff*nde blästring och grundlack (vilket kanske inte är aktuellt i detta fallet - men iallafall...) kan jag rekommendera KNITAB i Kvarnby utanför Malmö. Jag betalade 600 kr för blästring inklusive grundlackering av en hel Vespa. Dessutom kanonbra gjort!
Vänliga hälsningar
/ Terraplane Blues, ägare av 4 st V 50 1966-69
Vänliga hälsningar
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />Beträff*nde blästring och grundlack (vilket kanske inte är aktuellt i detta fallet - men iallafall...) kan jag rekommendera KNITAB i Kvarnby utanför Malmö. Jag betalade 600 kr för blästring inklusive grundlackering av en hel Vespa. Dessutom kanonbra gjort!
Vänliga hälsningar
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Hej!
Intressant!
Billigt och bra är precis så vi vill ha det!
Använde dom tvåkomponents grundlack?
Vilken typ av Vespa fick du blästrad?
VH/Calle
<br />Beträff*nde blästring och grundlack (vilket kanske inte är aktuellt i detta fallet - men iallafall...) kan jag rekommendera KNITAB i Kvarnby utanför Malmö. Jag betalade 600 kr för blästring inklusive grundlackering av en hel Vespa. Dessutom kanonbra gjort!
Vänliga hälsningar
Hej!
Intressant!
VH/Calle
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
Vänliga hälsningar
Hej!
Intressant!
VH/Calle
Hej!
Jag har lämnat in en Vespa 50 (600 kr: hela karossen inklusive gaffel, fälgar och ljuddämpare) samt en NSU Quickly S (500 kr) och blev i båda fallen 100-procentigt nöjd. NSU:n hade dessutom ett benskydd i extremt tunn plåt, men även detta arbete utfördes med bravur.
Ja, de använder grundlack som är anpassat till tvåkomponentsfärg.
Huruvida de är vänner med skattemyndigheterna eller ej kan jag inte uttala mig om...
Vänliga hälsningar
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
Vänliga hälsningar
Hej!
Intressant!
VH/Calle
Hej!
Jag har lämnat in en Vespa 50 (600 kr: hela karossen inklusive gaffel, fälgar och ljuddämpare) samt en NSU Quickly S (500 kr) och blev i båda fallen 100-procentigt nöjd. NSU:n hade dessutom ett benskydd i extremt tunn plåt, men även detta arbete utfördes med bravur.
Ja, de använder grundlack som är anpassat till tvåkomponentsfärg.
Huruvida de är vänner med skattemyndigheterna eller ej kan jag inte uttala mig om...

Vänliga hälsningar