Hej.
Alla kunniga vespaåkare.
Även min dotter har blivit vespabiten,hon väljer mellan en Primavera -79 för 5000:- och en Bajaj Chetak som gått
370 mil för 8500:-.
Vilken tycker ni hon bör välja?
Mvh
Janne
Svårt att välja.
Original är original och en riktig Vespa är en riktig Vespa. Bajaj är bara en indisk kopia, låt vara en klassiker i sig och tillverkad i oerhört stora antal. Men till Europa och Sverige har den bara kommit i små antal och ryktet berättar att vissa delar är kluriga att få tag på.
Så jag tycker du ska köpa Primaveran, om den är i gott skick. Alternativt vänta in en bättre Primavera, de finns till salu rätt ofta. Andra tänkbara maskiner om vi talar 125 cc är GTR eller PX 125, kanske inte riktigt lika snygg men med elektronisk tändning och separatsmörjning. En lättstartad maskin där man kan tanka utan att blaska med olja är också trevligt.
Lycka till
/jens
Så jag tycker du ska köpa Primaveran, om den är i gott skick. Alternativt vänta in en bättre Primavera, de finns till salu rätt ofta. Andra tänkbara maskiner om vi talar 125 cc är GTR eller PX 125, kanske inte riktigt lika snygg men med elektronisk tändning och separatsmörjning. En lättstartad maskin där man kan tanka utan att blaska med olja är också trevligt.
Lycka till
/jens