Delar till Vespa 50 -63 el 62?
Delar till Vespa 50 -63 el 62?
Är ev. på väg att köpa en Vespa 50 årsm 62 el 63.
Hur är det med reservdelar till en sådan? Är det samma konstruktion som 65orna?Någon som vet nått?
Letande
Hur är det med reservdelar till en sådan? Är det samma konstruktion som 65orna?Någon som vet nått?
Letande
Hej!
Inte vidare svårt att få tag på delar till V50, om den är från 63 kan motorluckan vara klurig att hitta, men annars allt lätt.
Dock kom V50 först 63 och till Sverige troligen först 65 men det finns många gråimporterade men troligen inte så tidiga som 63.
Alla V50 som är sålda här har i princip samma konstrukton, bara smågreojor skiljer sig men i princip allt är utbytbart mellan gammal och ny.
VH/Calle
Inte vidare svårt att få tag på delar till V50, om den är från 63 kan motorluckan vara klurig att hitta, men annars allt lätt.
Dock kom V50 först 63 och till Sverige troligen först 65 men det finns många gråimporterade men troligen inte så tidiga som 63.
Alla V50 som är sålda här har i princip samma konstrukton, bara smågreojor skiljer sig men i princip allt är utbytbart mellan gammal och ny.
VH/Calle
Hej!
De flesta delar passar så det skall inte vara några problem... men är det verkligen en från 63?
Kolla ramnummer och jämför med listan här http://home.swipnet.se/Trosa/chassie_nr.htm
Om den har ramnummer som börjar med V5S... så är vissa delar kluriga men om den bara har V5A1T så är alla delar enkla att få tag på!
VH/Calle
De flesta delar passar så det skall inte vara några problem... men är det verkligen en från 63?
Kolla ramnummer och jämför med listan här http://home.swipnet.se/Trosa/chassie_nr.htm
Om den har ramnummer som börjar med V5S... så är vissa delar kluriga men om den bara har V5A1T så är alla delar enkla att få tag på!
VH/Calle
Du ska ha så många och så starka lås du bara har råd med, och kan frakta med dig. Tråkigt men ett faktum. Om du vill ha kvar din Vespa vill säga, för tjuvarna är många, envisa och förslagna. Dessutom ska du tänka på var du parkerar den, speciellt nattetid.
De flesta änvänder någon form av grovkalibrig kätting med lika grovkalibrigt hänglås. Och kör inte med lågpris från Clas Olsson utan satsa på kvalitetsgrejor, Abus brukar vara ett säkert kort. Fördelen med kätting jämfört med bygel är givetvis att du kan låsa fast Vespan så att det inte bara är att lyfta in den i en skåpbil.
Och du kommer att upptäcka att försäkringen är ganska dyr, speciellt om du bor centralt i storstad.
Lycka till
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
De flesta änvänder någon form av grovkalibrig kätting med lika grovkalibrigt hänglås. Och kör inte med lågpris från Clas Olsson utan satsa på kvalitetsgrejor, Abus brukar vara ett säkert kort. Fördelen med kätting jämfört med bygel är givetvis att du kan låsa fast Vespan så att det inte bara är att lyfta in den i en skåpbil.
Och du kommer att upptäcka att försäkringen är ganska dyr, speciellt om du bor centralt i storstad.
Lycka till
/jens
scooterdaddy - gammal är äldst
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Andréas</i>
<br />Stor motorlucka, hurså?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Om det skulle varit en liten lucka så skulle det med all sannolikhet varit en gråimporterad eller en V50S...
VH/Calle
<br />Stor motorlucka, hurså?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Om det skulle varit en liten lucka så skulle det med all sannolikhet varit en gråimporterad eller en V50S...
VH/Calle
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />
De flesta änvänder någon form av grovkalibrig kätting med lika grovkalibrigt hänglås. Och kör inte med lågpris från Clas Olsson utan satsa på kvalitetsgrejor, Abus brukar vara ett säkert kort. Fördelen med kätting jämfört med bygel är givetvis att du kan låsa fast Vespan så att det inte bara är att lyfta in den i en skåpbil.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
24-2134 Hänglås Abus, Försäkringsklass 3, 398:-
31-3150 Låskätting Abus, Försäkringsklass 3, 398:-
Äkta Abus-kvalitét!
Vart då?
På Clas Ohlson, såklart!

<br />
De flesta änvänder någon form av grovkalibrig kätting med lika grovkalibrigt hänglås. Och kör inte med lågpris från Clas Olsson utan satsa på kvalitetsgrejor, Abus brukar vara ett säkert kort. Fördelen med kätting jämfört med bygel är givetvis att du kan låsa fast Vespan så att det inte bara är att lyfta in den i en skåpbil.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
24-2134 Hänglås Abus, Försäkringsklass 3, 398:-
31-3150 Låskätting Abus, Försäkringsklass 3, 398:-
Äkta Abus-kvalitét!
Vart då?
På Clas Ohlson, såklart!

-
- Dekaltrimmare
- Posts: 61
- Joined: Thu 15 Sep 2005, 08:39
- Location: Sweden
Är 3000kronors-kättingen svårare att klippa än annan billigare klass 3 som den för 400:- på Clas Ohlson? Min kompis hade en kätting för nånstans över tusenlappen och den hade dom lätt och ledigt klippt när hans cross blev stulen i garaget.
En klass 3-kätting med lås plus ett bromsskivelås i vardera hjul borde väl duga? Det verkar ju gå attt kapa det mesta ändå eller?
En klass 3-kätting med lås plus ett bromsskivelås i vardera hjul borde väl duga? Det verkar ju gå attt kapa det mesta ändå eller?