Jag fick punktering på bakhjulet idag när jag kom susande på min ET4. Jag trodde först att det var växellådan som rasade för det slamrade rejält, men det var nog objektet som orsakade punkteringen som hängde kvar på hjulet ett tag som slog emot för det slutade efter ett par sekunder (innan jag hunnit stanna). Sen hörde jag pyset...
Är det någon som har gett sig på att ta lös bakhjulet på en ET4? Jag kollade lite snabbt och såg att det först är en sprint som ska loss, men sen ser det ut som att man ska ha nåt slags specialverktyg för att skruva lös hjulet, och att man kanske också måste ha lös ljuddämparen(?). Eftersom jag inte bor direkt nära nån verkstad, så tänkte jag att det vore enklast att ta lös hjulet och ta det till nån däckverkstad, men om det å andra sidan är väldigt meckigt får man väl fundera på nåt annat alternativ. Har någon några råd? Bör jag rent av låta bli att ta lös hjulet? Jag är ju ingen supermekaniker, men jag har å andra sidan inte heller tummen mitt i handen. Jag vill bara slippa använda fula ord