Framlampsinfästning (primavera)

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
nooben
Nybörjare
Nybörjare

Framlampsinfästning (primavera)

Post by nooben »

Jag blir inte klok på hur jag får dit insatsen till framlyset i mitt primavera-hus. Den lilla hållaren gör sitt jobb dåligt. För det kan väl inte vara jag?

Nån som har sprängskiss eller en bra anvisning att dela med sig av?
janix
Entusiast
Entusiast

Post by janix »

Hejsan.
Har du en primavera med rund lampa så skall det se ut så här.
Det finns ett spår i underkant på lykthuset,sätt in hållaren där med muttern på undersidan och det lösa blecket på insidan av lamphuset,sätt in lampinsatsen där uppe först och för in underdelen till spåret i den lilla hållaren och spänn fast med muttern.
Jag bifogar en bild på hållaren som visar var sargen lampinsatsen skall sitta.
Hoppas du förstår hur det skall vara.
MVH Janne
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Hej!
Har du primaveran med fyrkantig eller rund lampa?

Med rund:
De två uppåttstående metallbitarna (ganska ofta är dessa avbrutna) på ovansidan av lampinsatsen skall först in i ovankant av styrets lampinsatshål.
Underkanten fästs fast av den luriga lilla metalgrejen som består av en skruv, en vikt metallbit och en avlång 'mutter'.
Den avlånga 'muttern' skall ligga i spåret under i styrhuset med kanterna uppåt.
Den vikta plåtbiten skall delen med hålet ligga under styret och u-formade delen ligga runt lampinsatsen.
/C
Image
nooben
Nybörjare
Nybörjare

Post by nooben »

Kanon. Jag höll på att bli tokig igår när det gick halvkasst hur jag än gjorde, nu vet jag iaf vilken variant jag skall använda mig utav. :)
Tack.
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Javisst, fastsättningen är helt galen, inte direkt något man förstår om man tittar på den direkt...
/C
Post Reply