Hej!
Är det någon som dokumenterat ett sådant byte?
Jag skulle vilja ha en sådan brytarfri motor i min Touring-63
för att få den mer tillförlitlig.
Som det är nu får man ju skruva hela tiden;
Kopplingen lossnar, svänghjulet har vibrerat sönder, tändningen ändrar sig, förgasaren måste justeras
Packboxarna läcker med mera, med mera
Hur gjorde ni med elsystemet, jag har inget batteri
Finns det andra problem?
Tack på förhand
PX 200 motor i gammal vespa efter 59
Hej!
Det går ganska smärtfritt att montera t.ex. en PX-motor i en Tou 63.
Det är endast elsystemet som måste fixas till, se schema och instruktion här: (word-fil och jpg-bild)
http://lambrettaclub.mille.nu/tech/pxmotor/
För att underlätta monteringen och framtida meck kan man modifiera ramen bakom förgasarhuset, här är plåten vikt på en PX och 90° på en Touring etc. Ta en rörtång el.dyl. och vik ihop plåten.
F.Ö. brukar en begagnad PX-motor gå på ca. 5000:-
VH,
Calle
Det går ganska smärtfritt att montera t.ex. en PX-motor i en Tou 63.
Det är endast elsystemet som måste fixas till, se schema och instruktion här: (word-fil och jpg-bild)
http://lambrettaclub.mille.nu/tech/pxmotor/
För att underlätta monteringen och framtida meck kan man modifiera ramen bakom förgasarhuset, här är plåten vikt på en PX och 90° på en Touring etc. Ta en rörtång el.dyl. och vik ihop plåten.
F.Ö. brukar en begagnad PX-motor gå på ca. 5000:-
VH,
Calle