Ursprung!

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
stawros
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Ursprung!

Post by stawros »

Hejsan!!
Har varit i kontakt med bilprovningen idag för en registreringsbesiktning av min vespa. Jag har lite dåligt med papper på den och saknar även regnummer. Jag fick höra att det räcker med att visa att Vespan har funnits i Sverige i mer än 20 år för att kunna göra en regbesiktning och ursprungskontroll. Men hur kan man göra det?? Finns det nån som vet hur man skall gå tillväga, eller känner nån som vet det så hör av er. Kan det finnas nån som har jobbat vid fabriken som satte ihop dem och som vet att den här modellen enbart finns i Sverige eller nåt liknande?? Det är en Vespa Popolino från -60. Eller om man kan hitta uppgifter nån annanstans.
/Stawros
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

Hej!

Om det är Popolino med ett 'S' i typkoden kan du be någon av sveriges goa scooterfirmor att skriva ett intyg till dig att denna modell endast funnits i Sverige.

VH,
Calle
stawros
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by stawros »

Hejsan!!
Jodå, det är en Popolino med modellkod VNS2T. Vilka kan man be om detta?? Kan man kanske be EM-scooter om ett sådant?
/Stawros
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stawros</i>
<br />Vilka kan man be om detta?? Kan man kanske be EM-scooter om ett sådant?
/Stawros

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ja, EM-scooters är ett bra tips, eller någon av de andra två rekorderliga.
www.emscooters.se
www.scootercity.tk
www.ehrmotor.nu

VH,
Calle
t80196
Nybörjare
Nybörjare

Post by t80196 »

Här kan du få sån hjälp: http://www.mhrf.se/handledningur.pdf

Mats

Lambretta Li 150 Ser III -63