Okej.
Ni som läser här kanske har förstått att jag har problem med min tändning
Jag har insett att jag i princip måste köpa rubbet nytt för att kunna lita på det.
Ponera då att jag lägger ett bud på följande: http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 59128&rd=1
Behöver jag något mer för att börja köra med vespan? Eller är det här allt?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jamerson</i>
<br />Nej, det var det inte, insåg jag nu. Men det är hur som helst närmare 500 kronor till i inköp!
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Duells har en regulator till 12v som fungerar. 180-230kr har jag betalt för sådana. den har inte lika många stift som en piaggioregulator men fungerar om man ändå måste modifiera systemet. Duells produkter finns hos moped/mc handlare... Spänningsregulatorn används b.l.a av de som konverterar crosshojjar till enduro.
I princip enda som behövs är ny svänghjulsmutter och nya skruvar och tillhörande stora brickor för att hålla tändplattan på plats.
(Skruvarna och brickorna kan du hitta på Clas Ohlson, mutter får du nog söka hos en scooterhandlare)
Passa också på att skaffa en svänghjulsavdragare...
Systemen är riktigt dyra nya, när jag har köpt begagnade system har jag betalat mellan 300 och 1000:- Ebay är ju som det är.
Fördelen med att köpa från tyska ebay är att fraken är låg.
Om man tittar på bilden på länken ser matarkablarna till tändplattan lite tråkiga ut, räkna med att du behöver byta dessa, inte så svårt om du har kunskap i lödning.