Popolinoinformation

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
stawros
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Popolinoinformation

Post by stawros »

Hejsan!!
Har köpt mig en Vespa S från -60 skall vara samma som Popolino om jag har förstått det hela rätt. Är det nån som vet mer om var man kan få tag på information om detta vackra fordon?? Jag har kollat runt på diverse sidor men har inte hittat så mycket.

Ha det gött!!!
/Stawros
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stawros</i>
<br />Hejsan!!
Har köpt mig en Vespa S från -60 skall vara samma som Popolino om jag har förstått det hela rätt. Är det nån som vet mer om var man kan få tag på information om detta vackra fordon?? Jag har kollat runt på diverse sidor men har inte hittat så mycket.

Ha det gött!!!
/Stawros
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

I ett gammalt nummer av Scooteristen gjordes en otroligt bra artikel om Popolino (VNS modellen). Här kunde man läsa om minsta lilla skruv, detaljer och historik. I numret efter kompletterades också en del fakta. Vad jag vet så finns gamla nummr att inhandla i shoppen på denna hemsida, kommer bara inte ihåg vilket nummer det var (vet någon? Jens?)

Att det är svårt att hitta fakta beror på att modellen är specialtillverkad för sverige, S:et i typnamnet står faktiskt för sverige

Federico
Thom
Nybörjare
Nybörjare

Post by Thom »

Scooteristen nr.44 har ett bra reportage av Ola B. Det finns säkert
små informationssnuttar även inågra övriga nummer. Thom:shock:
Post Reply