Hejsan!
Jag har just köpt mig en Vespa S från -60 Skall vara svenska popolino om jag har förstått det hela rätt. Nu är det så att plåtarna är borta och jag vet inte vad det är för regnummer på den. Detta då plåtarna hade kommit bort i samband med en tidigare nedplockning. Hur går man tillväga för att få in den i registret igen?? Skall man kanske gå till länsstyrelsen och gräva i diverse lådor för att hitta reg.bevis??
Nån som har något förslag på tilllvägagångssätt.
Tack på förhand
/Stawros
Registrering
hej hej!
det är en fördel om du vet i vilket län den var registrerad innan den föll ur. vissa kan söka på ramnummer, vissa landsarkiv har datoriserade arkiv. Göran i Trosa har en finfin lista på sin hemsida så man slipper leta telefonnummer själv. (http://home.swipnet.se/Trosa/landsarkiv.htm)
tyvärr slipper man inte undan registreringsavgiften hur man än gör, ett fordon utan papper kostar minst 1800-2200kr att få in i register igen oavsett om gamla handlingar och plåtar finns kvar. Oftast måste också uppgifterna kompletteras.
tror att MHRF kan hjälpa till med ursprungskontroll, vet ej om det tillkommer ytterligare avgifter för detta.
lycka till med POP:en
Federico
det är en fördel om du vet i vilket län den var registrerad innan den föll ur. vissa kan söka på ramnummer, vissa landsarkiv har datoriserade arkiv. Göran i Trosa har en finfin lista på sin hemsida så man slipper leta telefonnummer själv. (http://home.swipnet.se/Trosa/landsarkiv.htm)
tyvärr slipper man inte undan registreringsavgiften hur man än gör, ett fordon utan papper kostar minst 1800-2200kr att få in i register igen oavsett om gamla handlingar och plåtar finns kvar. Oftast måste också uppgifterna kompletteras.
tror att MHRF kan hjälpa till med ursprungskontroll, vet ej om det tillkommer ytterligare avgifter för detta.
lycka till med POP:en
Federico
Hej!!!!
Tack för informationen skall kolla upp detta med länsstyrelsen imorgon. Den var reggad i Halland, så det blir till att prata med länsstyrelsen i Halmstad.
Nån som har koll på var man kan hitta information om Popolino??
Har kollat runt lite på diverse vespa sidor med inte hittat så mycket.
Ha det bra!!
/Stawros
Tack för informationen skall kolla upp detta med länsstyrelsen imorgon. Den var reggad i Halland, så det blir till att prata med länsstyrelsen i Halmstad.
Nån som har koll på var man kan hitta information om Popolino??
Har kollat runt lite på diverse vespa sidor med inte hittat så mycket.
Ha det bra!!
/Stawros