Håller på för fullt med min renovering av en gl 150. Den är nerplockad i molekyler och snart ska en storbeställning göras från em scooters. Men jag har ett problem. I papprena är jag 98% säker på att det står att det är en 63:a, men det finns mer delar till 62:or på em tycker jag. SÅ då undrar jag om det är samma delar i motor och kaross å en 62:a och en 63:a? Eller är det ovanligt med en gl 150 -63 så att det kan vara så att min är en 62:a men utttagen 63?
God fortsättnig på er!
Mvh Erik
Årsmodell? 62 eller 63
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mr_bakiz</i>
<br />Håller på för fullt med min renovering av en gl 150. Den är nerplockad i molekyler och snart ska en storbeställning göras från em scooters. Men jag har ett problem. I papprena är jag 98% säker på att det står att det är en 63:a, men det finns mer delar till 62:or på em tycker jag. SÅ då undrar jag om det är samma delar i motor och kaross å en 62:a och en 63:a? Eller är det ovanligt med en gl 150 -63 så att det kan vara så att min är en 62:a men utttagen 63?
God fortsättnig på er!
Mvh Erik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Lite klurigt med svenska GL och årsmodeller. det enklaste för reservdelsbeställning är att gå på chassie koden. årsmodellerna nedan är ungerfär de svenska, men utomlands kan man hitta VLA från 1962 o.s.v.
VGLA-B är gamla ramen med runt framlyse, VLA har det nyare kantiga lyset som även sitter på Super Sport och Sprint. Sedan är det en hel del annat också som skiljer sig, även i motorn.
VGLA ca 1959-60
VGLB ca 1961-62
VLA ca 1963-64
/fredriko
Federico
<br />Håller på för fullt med min renovering av en gl 150. Den är nerplockad i molekyler och snart ska en storbeställning göras från em scooters. Men jag har ett problem. I papprena är jag 98% säker på att det står att det är en 63:a, men det finns mer delar till 62:or på em tycker jag. SÅ då undrar jag om det är samma delar i motor och kaross å en 62:a och en 63:a? Eller är det ovanligt med en gl 150 -63 så att det kan vara så att min är en 62:a men utttagen 63?
God fortsättnig på er!
Mvh Erik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Lite klurigt med svenska GL och årsmodeller. det enklaste för reservdelsbeställning är att gå på chassie koden. årsmodellerna nedan är ungerfär de svenska, men utomlands kan man hitta VLA från 1962 o.s.v.
VGLA-B är gamla ramen med runt framlyse, VLA har det nyare kantiga lyset som även sitter på Super Sport och Sprint. Sedan är det en hel del annat också som skiljer sig, även i motorn.
VGLA ca 1959-60
VGLB ca 1961-62
VLA ca 1963-64
/fredriko
Federico