Huvudmunstycke med tanke på modern soppa.

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Malkus
Nybörjare
Nybörjare

Huvudmunstycke med tanke på modern soppa.

Post by Malkus »

Hallå på er igen!

Ang. 200 Rally:

Nästa fråga... Med tanke på den moderna soppan som tänder tidigare än den gamla hederliga ska man gå i huvudmunstycke något för o få ner temperaturen i förbränningen? Eller är detta overkill m.a.p. måttliga effektuttaget?

Jag tycker den svarar lite dåligt på gas över 100 precis som om den får för mycket luft och går bättre när man slår av rullen lite.

Blandingsskruven, ungefär hur ska den stå i grundläge?

Tack på förhand!

Malkus
Federico
För mycket fritid...
För mycket fritid...

Post by Federico »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Malkus</i>
<br />Hallå på er igen!

Ang. 200 Rally:

Nästa fråga... Med tanke på den moderna soppan som tänder tidigare än den gamla hederliga ska man gå i huvudmunstycke något för o få ner temperaturen i förbränningen? Eller är detta overkill m.a.p. måttliga effektuttaget?

Jag tycker den svarar lite dåligt på gas över 100 precis som om den får för mycket luft och går bättre när man slår av rullen lite.

Blandingsskruven, ungefär hur ska den stå i grundläge?

Tack på förhand!

Malkus

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Hej Hej!

Grundinställningen för blandskruven brukar vara 1&1/2 varv ut från botten.
Däremot ska blandskruven inte påverka när du ligger och kör fort, bara ca 1/4 av trottelöppningen.
Vad gäller bensinens kvalitet så vet jag inget om den nya jämfört med den gamla. Vet bara att det kan skifta i kvalitet vilket märks iband. En annan sak som kan påverka vid fullgaskörning är bränslenivån i tanken.
vill du ha fetare blandning i 100km/h är det huvudmunstycket som ska bytas till ett lite större 120-122 kanske.

Federico
Post Reply