Pratade med en mek på EHR han tipsade mig om att fräsa upp kanalerna på min orginalcylinder för att få lite mer effekt.
var ska jag fräsa?
har för mig att man kan lägga in en tjockare packning antingen under cylinder och plana toppen eller lägga packningen mellan cylinder och topp.
Vad ger detta?
fräsa upp cylindern
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by thyme</i>
<br />Jag kör nu med en 70cc cylinder som jag betalade 500!!!sek för i Danmark.Funkar jättebra. Finns det inga billiga 180 kit nånstans? Risken är ganska stor att du kommer att sabba cylindern.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ett 177 kit kostar någon tusenlapp i tyskland. det är billigt och man får mycket effekt för pengarna. I princip kan man inte fila en original 125cc cylinder till samma effekt, bottendraget man får med en 177:a är riktigt bra!
Jag skulle också rekommendera att köpa nytt, då kan du spara originalcylindern och bygga tillbaka om du vill.
öka cylindervolymen!
Federico
<br />Jag kör nu med en 70cc cylinder som jag betalade 500!!!sek för i Danmark.Funkar jättebra. Finns det inga billiga 180 kit nånstans? Risken är ganska stor att du kommer att sabba cylindern.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ett 177 kit kostar någon tusenlapp i tyskland. det är billigt och man får mycket effekt för pengarna. I princip kan man inte fila en original 125cc cylinder till samma effekt, bottendraget man får med en 177:a är riktigt bra!
Jag skulle också rekommendera att köpa nytt, då kan du spara originalcylindern och bygga tillbaka om du vill.
öka cylindervolymen!
Federico