V50 slöare varm

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
johan
Nybörjare
Nybörjare

Post by johan »

tändstift alltså.. I´m on it.
erikh
Lärling
Lärling

Post by erikh »

inte säker dock. har liknande problem på min vespa upptäckte jag idag. vet inte riktigt om det är stiftet bara, men det kan ju vara en god ide att testa, det är ju enkelt gjort liksom.
Stålis
Lärling
Lärling

Post by Stålis »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Jor El</i>
<br />
Kicken svarar inte hos mig heller, men det kräver nog en klyvning av motorn antar jag.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

En ovanlig anledning att kicken inte svarar är att kopplingen är för hårt spänd, hände mig nu när jag bytt koppling igen. Men sådan tur har du säkert inte. ;)
erikh
Lärling
Lärling

Post by erikh »

okej, jag har inre tändspole. vill byta den. är det lönt att försöka göra det innan scooterns dag (1 sept.) eller ska man vänta tills vintern? Det suger att det blir vinter, fan. Hur stort projekt är det? (vill helst passa på att sätta i racingvevpartiet)..
Stålis
Lärling
Lärling

Post by Stålis »

Funkar moppen så ska du givetvis vänta tills efter evenemang! Meka kan man göra på regniga hösten!
johan
Nybörjare
Nybörjare

Post by johan »

är det så jävligt att man måste ha en lödpenna för att kunna byta kondensator på sin v50?
som ny vespaägare är det smått frustrerande när man inser att man för varje del man får bort behöver ett nytt verktyg för att komma vidare ett steg till.en operation som egentligen hade tarvat en timme är nu inne på sitt 4:e nattpass.
/johan
Stålis
Lärling
Lärling

Post by Stålis »

Det går att köpa billigt på Ica Maxi eller liknande.
Men var försiktig när du löder för kondingen är lite känslig för värme.
erikh
Lärling
Lärling

Post by erikh »

En lödtkolv är väl å andra sidan nåt man har användning för rätt ofta. www.trimlog.se har lödstationer för 200 spänn + moms, vilket verkar rätt bra. Annars finns ju sunkiga clas ohlsson-tänger för nära inpå ingenting. Det finns nog ingenting som jag är så glad att jag har som mina lödkolvar.
Post Reply