Hej! När jag skulle besiktiga min Vespa Touring 150 cc -59 häromdan var chassi nr svårläst men godkändes mot att jag återkommer för registreringsbesiktning med nystansat nr på ett annat & mer skyddat ställe.
Problemet är att scootern enligt registreringspapperna har chassi nr VGLAIT osv när det ska vara VGLA1T dvs 1 (etta) i stället för I (stora bokstaven i).
Hur gör jag då? Är det någon som varit med om nåt liknande?
Sven
Felaktigt chassi nummer?
-
- Drömmare
- Posts: 3
- Joined: Sat 10 Apr 2004, 21:09
- Location: Sweden
-
- Drömmare
- Posts: 3
- Joined: Sat 10 Apr 2004, 21:09
- Location: Sweden
Visst, kanske har jag läst fel för det är nästan oläsligt på scootern men på reg papperna står helt säkert ett I (stort i som i Italien).
Jag fick ett tips om att borsta mera på det gamla chassi nr och sen klarlacka.
Frågan är ändå vad jag ska stansa in?
Jag får nog kolla med besiktningsmännen...
Sven
Jag fick ett tips om att borsta mera på det gamla chassi nr och sen klarlacka.
Frågan är ändå vad jag ska stansa in?
Jag får nog kolla med besiktningsmännen...
Sven
-
- Drömmare
- Posts: 3
- Joined: Sat 10 Apr 2004, 21:09
- Location: Sweden
Nu har jag fått svar från kundtjänst på Bilprovningen : "Det är alltid det primära(instansade,) numret som ligger till grund för fordonsidentitet. Sök i gamla tillverkarhandlingar och få det styrkt om det är en etta eller ett I som gäller. När du sedan fått det klarlagt,så stansar du in det rätta och gör en registreringsbesiktning,och problemet är ur världen"
Sven
Sven