<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Är det en "original" PX-koppling?
Isåfall vill dom ju gärna hugga lite särskilt när man stått med handtaget intryckt ett tag vid ett rödljus t.ex.
Cosa-kopplingen däremot har aldrig huggit för mej iallafall dessutom är den lätt som en hydraulisk, körde länge med ett avbrutet handtag och kopplade med två fingrar utan att det kändes ens lite jobbigt.
// Bobo
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
ja det är en original px, kan tyvär inte ha cosa koppling eftersom jag ändrat utväxlingen och har rakskuret.. men varför skulle den hugga om man haft handtaget inne ett tag?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br />Hej!
Hur är bussningen och glidbrickan? Om de är slitna så kan det också hugga en del.
/C
jo dom delarna är nya. dom såg faktiskt lite slitna ut på den gamla kopplingen. där hade den stora bussningen snurrat på "axeln" (det ska den väl inte?) nu sitter den stumt på.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by henrikborjeson</i>
<br />Låter skumt i och med att den fungerade fint när du satte dit den. Löper wiren som den ska i höljet och går armen i kopplingskåpan lätt? Antar att du rengjorde och smörjde när du ändå hade det isär.
Om wiren löper det minsta lilla trögt och man släpper kopplingen hastigt har jag varit med om att det kan bli ryck av den typen du beskriver, speciellt om returfjädern är vek.
mvh/HB
wire och hölje löper fint och är nytt (typ 70mil). armen i kåpan är isärtagen och smord vidrenoveringen av motorn för typ 70 mil sen.. dock så kom den från en nergången cosa 200 (kopplingskåpan alltså) men jag märkte inte att den skulle kärvat lr liknande när jag monterade.. skumt..
---------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=15YA0nHpGfI