Nyköpt Lambretta

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
Petrolheads
Nybörjare
Nybörjare

Nyköpt Lambretta

Post by Petrolheads »

Har igår varit och hämtat min första (förhoppningsvis inte sista) vespa. Tror det är en 150DL från 1956 men hittar ingen som ser ut som min när jag letar på nätet. Någon som vet?
I alla fall:
Image

Image

Image
Mer bilder på:
http://www.petrolheads.se/moppar/lambre ... bretta.htm
Paka
Trollkarl
Trollkarl

Post by Paka »

150 LD stämmer bättre.
/P
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

...och självklart en lambretta och inte en vespa!

V50R
anders2011
Lärling
Lärling

Post by anders2011 »

Snygg!

//Anders

www.trimaran.nu
calle
Trollkarl
Trollkarl

Post by calle »

juste med alla gamla extratillbehör!
lambrittan
Lärling
Lärling

Post by lambrittan »

tufft skick!

---------------------------------------------------------
http://www.youtube.com/watch?v=15YA0nHpGfI
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Farao vilken fräck maskin! Congrats!!!! :twisted:
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

Stenhårt med sidostöd[8]Jensa
lill anders
Nybörjare
Nybörjare

Post by lill anders »

hej lite avendsjuk blir man ju jag har em lambretta på gång men det är så segt dom velar och vet inte om dom ska eller när dom ska sälja men om det går som jag vill så blir det en fynd bild här på forumet8)<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Petrolheads</i>
<br />Har igår varit och hämtat min första (förhoppningsvis inte sista) vespa. Tror det är en 150DL från 1956 men hittar ingen som ser ut som min när jag letar på nätet. Någon som vet?
I alla fall:
Image

Image

Image
Mer bilder på:

<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
lill anders
Nybörjare
Nybörjare

Post by lill anders »

skrev visst på fel ställe det ser ju ut som det är min förlåt:oops:<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by lill anders</i>
<br />hej lite avendsjuk blir man ju jag har em lambretta på gång men det är så segt dom velar och vet inte om dom ska eller när dom ska sälja men om det går som jag vill så blir det en fynd bild här på forumet8)<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Petrolheads</i>
<br />Har igår varit och hämtat min första (förhoppningsvis inte sista) vespa. Tror det är en 150DL från 1956 men hittar ingen som ser ut som min när jag letar på nätet. Någon som vet?
I alla fall:
Image

Image

Image
Mer bilder på:

Petrolheads
Nybörjare
Nybörjare

Nu har man provat lite oxå.

Post by Petrolheads »

I morse stod solen högt på himmlen och efter som alla (nästan) är på semester så var trafiken gles så jag passade på att ta Lambrettan till jobbet, min långåkar premiär (ca 7km).
Otroligt mysigt men lite ovant med dom små 8" hjulen. Ett moln på den annars klarblå himmlen var dock prestandan - toppade i en nedförsbacke nästan 70Km/h men annars stod nålen mest på 55-60 på fullgas. Kanske en motorrenovering står på menyn!
Övrigt som kan förbättras är väl bromsarna, växelvajrarna, lyset, ljuddämparen, däcken (beställda) etc. etc. Man kanske ska byta bussningar och lager till sving, nya stötdämpare,styrlager oxå :-)
Blir en lång lista...
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

Alltid lika trivsamt med premiärtur. Kan ropportera från min synvinkel att det är ett ytterst trivsamt fordon att cruisa omkring på mindre landsvägar och inomskärs/stan med. Runs är väl lite segt då man har svårt att hänga med i tempot på rideouten då den sackar en del uppför. Vid en översyn/renovering av motorn bör du kunna öka speeden med 10-15knyck iallafall. Min toppar 70 på plan mark +10 om man hukar sig o ytterligare 10 nerför. 90 blås är rätt läskigt även om man har nya lager, bussningar o däck. God Tur/Montör J
Image
Post Reply