Hejsan,
I går bytte jag min driftsäkra P 200 mot en touring -62. När jag skulle köra hem den så kom jag bara 2 mil, sen dog den (ungefär som vid soppatorsk) efter lite felsökning konstaterade jag att hela motorn och djud-dämparen full med bensin.
Har ingen instruktionsbok eller någon annan dokumentation, men något med förgasaren - flottören borde det vara.
Undrar om någon har haft något motsvarande fel och kan ge tips.
Håkan i Lund
problem med min nya touring
-
- Drömmare
-
- Administrator
Jag har hört talas om att motorn och följaktligen ljuddämparen skulle kunna fyllas med soppa om flottören kajkar och veven råkar stå i precis fel läge (=öppen), men bara när scootern står stilla. Skulle tro att motorn dog av något annat (kan föralldel vara flottörrelaterat) och därefter rann bensinen ner medan du felsökte.
Ta isär förgasaren, rengör, gärna med tryckluft (finns att köpa på burk) och byt till en ny flottörnål. Det behövs inte mycket slitage på gummispetsen för att det ska läcka.
/JM
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."
Philip K. Dick (1928-1982)
Ta isär förgasaren, rengör, gärna med tryckluft (finns att köpa på burk) och byt till en ny flottörnål. Det behövs inte mycket slitage på gummispetsen för att det ska läcka.
/JM
--- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- --- ---
"Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away."
Philip K. Dick (1928-1982)
-
- Mästare
Råkade ut för precis samma sak när min P200E hade varit inne för reparation. Det var mycket riktigt flottören som inte tätade och efter byte och renblåsning av förgasaren gick den som den skulle igen. Jag har flottörnålar så hör av dig om du behöver akut nu under helgen.
mvh/Henrik i Lund
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Safetyhakan</i>
<br />Hejsan,
I går bytte jag min driftsäkra P 200 mot en touring -62. När jag skulle köra hem den så kom jag bara 2 mil, sen dog den (ungefär som vid soppatorsk) efter lite felsökning konstaterade jag att hela motorn och djud-dämparen full med bensin.
Har ingen instruktionsbok eller någon annan dokumentation, men något med förgasaren - flottören borde det vara.
Håkan i Lund
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
mvh/Henrik i Lund
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Safetyhakan</i>
<br />Hejsan,
Håkan i Lund
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
-
- Drömmare
Nu bor ju Henrik kanske inte så långt från Dig, har han en flottörnål som löser problemet kan Du säkert köpa den av honom. Sannolikt behöver Du inte fler bitar än den, eftersom sätet till flottörnålen håller bättre. När man lyfter flottörlocket ser man om flottören har tagit in bensin pga läckage och felet då ligger där (skvalp då man skakar den) men det är inte lika sannolikt.
Dag
Dag
-
- Drömmare
-
- Drömmare
-
- Drömmare