Dagens scooterbild (fyll på med bilder!)

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />

Underbara bilder. Är du krokarna runt Perugia tro? I de trakterna åkte jag runt endel under mina studietider i Perugia; underbar miljö. Vad gör du där och har du tjackat "Verran" i Italien?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Nja, samma region, men Terni, den södra provinshuvudstaden..

Jag jobbar på distans och har inte fått tag på något bra åkdon ännu; står i valet och kvalet mellan gammalt eller nytt, dyrt eller billigt ;)
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Veteranmopedisterna "Fartblindas Förening" hade träff med runda ikväll. En snubbe dök upp med en mopedscooter som förmodligen inte många av er har sett tidigare - en Ferbedo tillverkad i Österrike 1954. Cool som fan!

Image

Image

Image

/ Fredrik
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by victor</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />

Underbara bilder. Är du krokarna runt Perugia tro? I de trakterna åkte jag runt endel under mina studietider i Perugia; underbar miljö. Vad gör du där och har du tjackat "Verran" i Italien?

Nja, samma region, men Terni, den södra provinshuvudstaden..

Jag jobbar på distans och har inte fått tag på något bra åkdon ännu; står i valet och kvalet mellan gammalt eller nytt, dyrt eller billigt ;)

Aha, så det är inte du på den där gröna skapelsen?
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

Skysst vajerhållare! Va glad man blir när man ser sånt där. Den lilla Ingenjören har vart framme./J
Image
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by JayJay</i>
<br />Skysst vajerhållare! Va glad man blir när man ser sånt där. Den lilla Ingenjören har vart framme./J
http://img236.imageshack.us/img236/3813 ... bw1.jpg<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Popnitarna på emblemet och typskylten går inte av för hackor heller! I övrigt var det en lika skön scooter som det ser ut. Utrustad med en Zündappmotor och lät riktigt mysigt. Lär ha sålts i ett fåtal exemplar av Frode Lund AB i Malmö (egentligen VW-återförsäljare då det begav sig).

/ Fredrik
victor
Mästare
Mästare

Post by victor »

<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
Aha, så det är inte du på den där gröna skapelsen?

Tyvärr... En av Ternis viet-vespor... Jag är här:

Image

http://flickr.com/photos/fearandloathing/533316442/

Eftersom en gammalvespa kostar lika mkt här som en 6 månader begagnad GTS 250 med larm etc, blir det nog en svart sådan för mig... Hittar jag några fynd på någon bakgård, hugger jag förstås dem också :)
stomper
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by stomper »

Utanför affären där jag spenderar mina Lördagar.

Image
parklife
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by parklife »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stomper</i>
<br />Utanför affären där jag spenderar mina Lördagar.

Image

(lite off topic...) Aha! Stannade utanför den där butiken för ett par månader sedan när vi var på väg till Oslo för gig. Självklart var vi tvungna att fota oss tillsammans med det fina skyltfönstret... Kuriosa är också att när vi gick in i trummbutiken snettemot satte butiksbiträdet på Small Faces och plötsligt älskade vi Karlstad. (sen fick iofs trummis matförgiftning av ICA-godiset, men det är en anna historia)

Iaf, cool butik!

/ Tomas

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stomper</i>

http://img71.imageshack.us/img71/629/vespa047mh6.jpg<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jösses, vilken snygg kulör! Kan du inte posta några ytterligare bilder på den?

/ Fredrik
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Heh, man är en celebritet nuförtiden (massor överdrivet alltså)! :oops: Vi har jobbat för vår skoterdag nu i lördag och en gratistidning var och intervjuade oss. I dagens tidning finns vi med på en grann bild på sidan 15 plus texten som intervjun ledde till. Jag är honan med den rödsvarta jackan (färgblinda: tredje från vänster) med min röda Jasso (vespan). Somliga av er känner säkert igen de andra personerna.

http://194.188.93.116/cgi-bin/mediaweb10#
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Heh, man är en celebritet nuförtiden (massor överdrivet alltså)! :oops: Vi har jobbat för vår skoterdag nu i lördag och en gratistidning var och intervjuade oss. I dagens tidning finns vi med på en grann bild på sidan 15 plus texten som intervjun ledde till. Jag är honan med den rödsvarta jackan (färgblinda: tredje från vänster) med min röda Jasso (vespan). Somliga av er känner säkert igen de andra personerna.

http://194.188.93.116/cgi-bin/mediaweb10#

Jasså, det är så du ser ut. Du ser inte så glad ut dock 8)
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

Ser jag inte??? Jag tycker att jag har en glad min. Suck, man ser väl ut som en citron när man är arg/sur då... :(

Vad gillade ni texten? :):)
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Vad gillade ni texten? :):)

Den är tyvärr lite svår att förstå :wink: Men jag känner igen flera trevliga vänner från t ex Cannonball i Göteborg 2006
/jens
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by vespaco</i>
<br />Ser jag inte??? Jag tycker att jag har en glad min. Suck, man ser väl ut som en citron när man är arg/sur då... :(

Menade inget illa, sorry!

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Vad gillade ni texten? :):)

Jag kände igen några bokstäver; jättefina :)
vespaco
Trollkarl
Trollkarl

Post by vespaco »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Jag kände igen några bokstäver; jättefina <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

:D:D:D

Rubriken blir ungefär att "körning med riktig attityd". Det finska pärräillä hänvisar till moped/mc-ljudet (pärinää), typ brumma, puttra. Jag kommer inte riktigt på ett bra ord för det. Texten går ut på att det är cool att skurra omkring på skoter och det finns många olika typs skoterister. Ni vet det där vanliga och att idéen kom från Stockholms skoterdag.
Terraplane Blues

<br />Ser jag inte??? Jag tycker att jag har en glad min. Suck, man ser väl ut som en citron när man är arg/sur då... :(

Vad gillade ni texten? :):)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jag tycker du ser go' och glad ut, Vespaco! :)

Texten är rena grekiskan...

/ Fredrik
JayJay
Entusiast
Entusiast

Post by JayJay »

Bifogar några bilder ifrån kvällens fikatur till SlussCafét i Norsholm beläget vid Göta Kanal mitt mellan kulturstäderna Norrköping o Linköping. Torsdagskvällar träffas "Bikers" o annat löst folk där så jag brukar tajma in nån annan dag i veckan för att ta en kopp i lugn och ro. Hittade några extra vinklar på färdväg, förare, maskinrum samt location för att ge er helheten:D Kolla även länken för att få ett hum om trivselfaktorn. http://www.becklestone.de/treffpunkte/n ... olm_se.htm [8] Montör J
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Tog mig en tripp från Bromma till Skogskyrkogården för en kopp kaffe. På vägen hem stannade jag först på Mariatorget, sen på Västerbron för att skåda Stockholm under solnedgång. Bilder tagna med mobilen, därav kvaliteten.

Image
Image
Image
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by JayJay</i>
<br />Bifogar några bilder ifrån kvällens fikatur till SlussCafét i Norsholm...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jag höll på att sätta morgonkaffet i vrångstrupen när jag såg din första bild, JayJay. Spökligt likt förarvyn från min Primavera, t o m med det gamla skattamärket på samma plats! Mycket vackra och spännande bilder du har tagit. Mer sånt! :)

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Tog mig en tripp från Bromma till Skogskyrkogården...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Fina bilder på fin Vespa 50 i fin stad! Hmmm, undrar hur stor kaskad en Vespa 50 kan åstadkomma från toppen av Västerbron?

/ Fredrik
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>

Hmmm, undrar hur stor kaskad en Vespa 50 kan åstadkomma från toppen av Västerbron?

/ Fredrik

Den tanken slog mig inte en enda gång, konstigt :D ha ha ha...
stomper
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by stomper »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by parklife</i>
<br />[quote]<i>Originally posted by stomper</i>

Image

(lite off topic...) Aha! Stannade utanför den där butiken för ett par månader sedan när vi var på väg till Oslo för gig. Självklart var vi tvungna att fota oss tillsammans med det fina skyltfönstret... Kuriosa är också att när vi gick in i trummbutiken snettemot satte butiksbiträdet på Small Faces och plötsligt älskade vi Karlstad. (sen fick iofs trummis matförgiftning av ICA-godiset, men det är en anna historia)

Iaf, cool butik!

/ Tomas

Haha! Ja, många som fotar sig där tror jag. Tråkigt med godiset dock. Kanske inte var lördag? ;-)
stomper
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by stomper »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by stomper</i>

http://img71.imageshack.us/img71/629/vespa047mh6.jpg<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jösses, vilken snygg kulör! Kan du inte posta några ytterligare bilder på den?

/ Fredrik

Klart jag kan!

Image
Image
Image
Image
mavio
Lärling
Lärling

Post by mavio »

Det va varmt i stan idag.

Image

Jag flydde ut på landet längs kurviga vägar.

Image

Till vattnet.

Image

lifes a drag till you rode one
Terraplane Blues

Stomper// Tack! Det är en riktigt snygg färg! Vad heter den?

Maivo// Ser mysigt ut! Faktum är att jag är riktigt sugen på en Dragster. Finns en busig på Blocket just nu, men plånboken min gapar tom i ögonblicket...

Det byggs idrottsanläggningar i Malmö just nu! Tog en kvällstur genom stan och kollade in byggandet av stadens nya fotbollsarena, en renodlad fotbollsarena med plats för 26000 åskådare som det skall bli. Malmö stadion från 1958 skymtar i bakgrunden bland byggbodar och annat. En bit bort, på Hyllieområdet, har byggandet av en ny inomhusarena precis börjat (en läktarsektion skymtar bakom Vespan). Byggherren Percy Nilsson har hostat upp sin stora feta plånbok och bekostar denna arena som ska rymma 12000 åskådare.

Image

Image

/ Fredrik
stomper
Dekaltrimmare
Dekaltrimmare

Post by stomper »

Fredrik/ Jag tackar. Blev själv väldigt nöjd med mitt val. Färgen heter "Lime Yellow" (metallic) och är en SAAB 9-3 cab färg.
Post Reply