<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Rev isär motorn i helgen för renovering.
Ngn som har förslag på hur man på bästa sätt tar bort brytarnocken och den andra påpressade "tätringen" innanför nocken?
// Bobo
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
sitter den hårt? de ska skitta så man bara kan plocka ur dem för hand va?
isåfall ta det väldigt försiktigt, tror inte att de nytillverkas. värmepistol kanske?
kul att du börjat riva i den! lycka till
Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag har för mej att Calle nämnde ngn gång att det kan vara svårt att få tag i nocken så jag tänkte att det var bäst att fråga innan jag applicerar för mycket våld
Jag la hela veven i frysen i lördags och tänkte prova försiktigt att värma ringarna med varmluft eller mappgasbrännare (typ liten gasolflaska).
Hoppas slippa tillverka ngn slags avdragare.
Cylindern är borrad till andra ö-dim och nästan alla delar till motorn ligger på bänken och väntar.
Saknar bara inre ramlagret och ett par schims till växelaxeln tror jag men dom tänkte jag mäta upp ikväll och beställa imorgon.
Kanske får in lite bilder på motor-rivningen nån kväll om jag hinner.
// Bobo