Hej!
Flera av lagrena i Vespamotorn går ej att köpa hoss lagerspecialist då de ej är standardlager.
Här finns alla lager listade:
http://soulscooter.com/tech/kullager.pdf
Motorrenovering for pinkies...
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Behöver veven dras på plats i lagret eller smiter den in bara lagret är på plats?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ibland får man dra in den, förvara veven i frysen över natten så går den lättare i. Glöm inte en klick fett eller olja på packbokarnas tätyta! Ta också rätt grej ur frysen, Captain Morgan och scootermeck går i.o.f.s. hand i hand.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"> Går det bra att porta fuggen för att matcha vevhuset? Tändning 18 grader BTDC eller ngn som har annan uppfattning? <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ja, lite försiktigt, fast det brukar räcka med luftburken och vevhuset, förgasaren har inte en 100% position så du får titta ner i insugshålet vid montering så att den kommer rätt.
18° är nog ganska bra.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Vill få vridet och lite bättre varv + hållbarhet, tips att lyckas? (annat än att köra orginal...)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
- Vespatronic för vrid... Hållbarhet= mecka med Kärlek, ömhet och omtanke
Ibland får man dra in den, förvara veven i frysen över natten så går den lättare i. Glöm inte en klick fett eller olja på packbokarnas tätyta! Ta också rätt grej ur frysen, Captain Morgan och scootermeck går i.o.f.s. hand i hand.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"> Går det bra att porta fuggen för att matcha vevhuset? Tändning 18 grader BTDC eller ngn som har annan uppfattning? <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Ja, lite försiktigt, fast det brukar räcka med luftburken och vevhuset, förgasaren har inte en 100% position så du får titta ner i insugshålet vid montering så att den kommer rätt.
18° är nog ganska bra.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Vill få vridet och lite bättre varv + hållbarhet, tips att lyckas? (annat än att köra orginal...)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
- Vespatronic för vrid... Hållbarhet= mecka med Kärlek, ömhet och omtanke