En liten sak jag har tänkt på:
Tänk er, rent hypotetiskt, att någon har en Vespa 50. Tänk er vidare att nämnde någon får för sig att sätta på en trimcylinder, byta ljuddämpare och vevparti. Jag menar inte att någon skulle göra så, men tänk om!
Hur är det då med försäkringar? Man kan ju tänka sig att denne någon vill ha åtminstone en trafikförsäkring, eftersom det är olagligt att inte ha det. Men denne någon har ju redan varit olaglig, och i försäkringspapprerna står det att efter denne någons tilltag, så gäller inte försäkringen längre.
Varför tecknar denne någon överhuvudtaget försäkringen? Finns det någon anledning? Så fort något händer så slutar den ju att gälla!
Eller?
Hypotetisk diskussion om försäkringar
Om denne någon är med i en trafikolycka med fordonsskada eller personskada, egen eller värre någon annan person kan det vara en fördel att ha minst trafikförsäkring om man inte vill pynta allt skadestånd och kostnader själv. Att försäkringen skall gälla förutsätter en otrimmad vespa, med lite tur kollas ej detta men har man otur...
Kort sagt att köra trimmad moppe är riskabelt och kan bli dyrt om gamle olyckan är framme.
Kort sagt att köra trimmad moppe är riskabelt och kan bli dyrt om gamle olyckan är framme.