MODSvsROCKERS
He he! Klingen diggar!!!..
... och saxar från hemsidan:
Kläder/utrustning
Parka eller 60-tals inspirerat.
Ökenkängor, Dr Martens, sneakers eller andra 60-talsinspirerade skor.
Jeans är ok, men gärna kostym.
Barbourställ är OK.
Helst öppen hjälm.
Undanbedes: Gore-texställ, skinnställ, Camoflage
http://www.rockersvsmods.se/page/205
Dunder att något sådant arrangeras. Grazias
// Klingen
(Men vad är Barbourställ)?
... och saxar från hemsidan:
Kläder/utrustning
Parka eller 60-tals inspirerat.
Ökenkängor, Dr Martens, sneakers eller andra 60-talsinspirerade skor.
Jeans är ok, men gärna kostym.
Barbourställ är OK.
Helst öppen hjälm.
Undanbedes: Gore-texställ, skinnställ, Camoflage
http://www.rockersvsmods.se/page/205
Dunder att något sådant arrangeras. Grazias
// Klingen
(Men vad är Barbourställ)?
Precis! Nu går det att anmäla sig. gå in på www.modsvsrockers.se och följ instruktionerna. Tills vidare kan man endast anmäla sig till dagaktiviteterna. Biljetter till festen släpps inom kort.
Be there or be square folks!
V50R*2
V50R*2
Last edited by kejj on Sat 11 Aug 2007, 22:03, edited 1 time in total.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Klingen</i>
<br />(Men vad är Barbourställ)?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">en svart motoroverall, tror den var av vaxat tyg, popis på 60-talet, före skinnställets tid.
:D:):D
<br />(Men vad är Barbourställ)?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">en svart motoroverall, tror den var av vaxat tyg, popis på 60-talet, före skinnställets tid.

-
- Lärling
-
- Administrator
TYGMÄRKEN "Scooterboys / Scootergirls Stockholm
Jag har tagit fram ett begränsat antal "Scooterboys Stockholm / Scootergirls Stockholm" patches för alla som tänkte hotta upp sin parka inför det stora Mods vs Rockers träffen...eller bara för att visa att man tillhör Stockholms Plåtscooteråkare.
Patchen är ca. 13cm bred, helbrodyrad och har värmebaksida.
Tygmärket kostar 40,-/st
Alla ni som är intresserade hör av er till mig
tysken@telia.com
ps. allt överskott går till nästa scooterklubbevent.

Patchen är ca. 13cm bred, helbrodyrad och har värmebaksida.
Tygmärket kostar 40,-/st
Alla ni som är intresserade hör av er till mig
tysken@telia.com
ps. allt överskott går till nästa scooterklubbevent.

"Blech und Freude Rollerjungen"
Nästan 80 scootrar och 70 MC är anmälda. Vi kör en sjyst repa genom stan. Uppställning på skeppsbron 13.00-15.00. Det lär bli väldigt mycket folk.
Vi har ett mycket påkostat prisbord till dom som koras som vinnare i dom 8 klasserna. Partyt på kvällen lär bli en höjdare.
Kort sagt: vi har en minnesvärd dag framför oss.
Väl mött
Vi har ett mycket påkostat prisbord till dom som koras som vinnare i dom 8 klasserna. Partyt på kvällen lär bli en höjdare.
Kort sagt: vi har en minnesvärd dag framför oss.
Väl mött
Vilken GRYMT trevlig, fantastiskt och häääääärlig dag det blev. Var så skönt att se alla snygga scooterister. Stor tack till alla som var där och gjorde det hela så nice
Det var två scooterboys (scootergubbs?) som hade anslutigt sig till den mörka sidan och körde gamla ruttna engelska mcs. Fram på småtimarna kom det dock fram att flera av lådans rockers minsan hade kört massa scooters..... same same but different

Det var två scooterboys (scootergubbs?) som hade anslutigt sig till den mörka sidan och körde gamla ruttna engelska mcs. Fram på småtimarna kom det dock fram att flera av lådans rockers minsan hade kört massa scooters..... same same but different

Håller med. Riktigt kul.
Jag har en bild i skallen som aldrig kommer att suddas ut: Rockersen som på södra sidan st Eriksbron varvar sina motorer och vi på den norra som varvar våra. Blårök mot himlen och en käpp som viftar längst fram. Får fortfarande rysningar när jag tänker på det.
Av att dömma på fåtalet kommentarer som kommit in hittills så måste det ha varit en grym efterfest.
Fler bilder!
C
Jag har en bild i skallen som aldrig kommer att suddas ut: Rockersen som på södra sidan st Eriksbron varvar sina motorer och vi på den norra som varvar våra. Blårök mot himlen och en käpp som viftar längst fram. Får fortfarande rysningar när jag tänker på det.

Av att dömma på fåtalet kommentarer som kommit in hittills så måste det ha varit en grym efterfest.
Fler bilder!
C
-
- Lärling