<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Herrejesus vilken kolv, nästan den värsta jag sett
Jag körde tre år / minst 1000 mil med Malossi 210, Taffspeed-blås och uppjettad standardförgasare på min grafitmetallic 86-a som du kanske minns och den var helt underbar.
Jag bytte inte fjärde växeln och hade inga stora problem med det. Cosa-kopplingen var inte riktigt uppfunnen då men kunde varit trevlig att ha.
Andreas B har nästan exakt samma set-up på sin gula och den går också jättebra, vet dock inte om han har T5-fyra.
/jens
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det där med T5 fyra beror lite på hur man använder vespan. jag har det på min och även med den låga fyran har jag upplevt att den segar i långa uppförsbackar. det bästa är nog att köra t5 fyra med att man samtidigt drevar upp hela lådan, då har man möjlighet att varva ur på trean utan att komma ner under motorvägsfart men samtidigt ha en skön hög växel när man ska köra längre sträckor utan uppförsbackar
Federico
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jo det skulle nog inte vara dumt om trean låg lite högre ibland.
Det är dock lätt att trilla in på dom där sista finjusteringarna när man pratar trimmning.
Det man inte bör hoppa över är ju iallafall att byta fyran och kopplingen, enkla åtgärder som kostar mindre än 1500:- men gör en jäkla stor skillnad för körningen.
Kopplingen bör man ju byta direkt till Cosa på alla motorer det går, trimmade eller otrimmade, om inte för hållbarheten så för komforten.
// Bobo