Produktionstal för Vespa 50 (per år och modell)

Här tar vi allt om Vespa Smallframes, V50, Primavera, PK och så vidare...
Post Reply
Terraplane Blues

Produktionstal för Vespa 50 (per år och modell)

Post by Terraplane Blues »

Produktionstalen för "klassiska" Vespa 50 (1963-83/84), om nu någon annan kan vara intresserad av det:

<b>Vespa 50 N </b> (N för "Nuova" = Ny), 1963-71:
Prefix V5A1T, 3 vxl, 282.298 st tillverkade.

<b>Vespa 50 L </b>(L för "Lusso" = Lyx), 1966-70:
Prefix V5A1T, 3 vxl, 127.994 st tillverkade.

<b>Vespa 50 R </b>(R för "Rinnovata" = Förnyad), 1969-83:
Prefix V5A1T, 3 vxl, 238.760 st tillverkade.

<b>Vespa 50 S </b>(S för "Sprint"), 1963-84:
Prefix V5SA1T, 4 vxl, 129.021 st tillverkade (uppgift saknas för 1984, men några producerades det året).

<b>Vespa 50 Special</b>, 1969-83:
Prefix V5A2T (69-72), V5B1T (72-75), V5B3T (75-83), 3 vxl (69-75), 4 vxl (75-83), 754.741 st tillverkade.

<b>Vespa 50SR </b>(SR för "Sprinter"), 1971-73:
Prefix V5SS2T, 4 vxl, 917 st tillverkade enbart för den tyska marknaden.

<b>Vespa 50 SS </b>(SS för "Super Sprint"), 1965-71:
Prefix V5SS1T, 4 vxl, 2.525 st tillverkade.

<b>Vespa 50 E </b>(E för "Elestart"), 1969-76:
Prefix V5A3T (69-72), V5B2T (72-75), V5B4T (75-76), 3 vxl (69-75), 4 vxl (75-76), 7.811 st tillverkade.

Totalt antal tillverkade Vespa 50, 1963-83/84: <b>1.544.067 </b>st.

EDIT 070525: <b>Specifikt produktionstal per år och modell</b>. Uppställningen nedan visar i tur och ordning för varje modell: <i>år</i>; <i>prefix</i>; <i>start löpnummer</i>; <i>slut löpnummer</i> (löpnummer = ramnummer). Tomma årtal betyder förändrad produktion på innevarande år (t ex annan motor).

Image

/ Fredrik
Erling

Post by Erling »

<b>Kul att veta!</b>

Var finns min Vespa 50S 1965? <b>V5SA1T </b>
Fyrfäxlad 50cc, 10" hjul, lite lycka.

Hälsningar

Erling
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Erling</i>
<br /><b>Kul att veta!</b>

Hälsningar

Erling<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">På fjärde posten uppifrån! :)

Vespa 50 S av 1965 års modell tillverkades i 4522 st exemplar, varav en är din (V5SA1T med löpnummer 10480 - 15001).

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Erling</i>
<br /><b>Kul att veta!</b>

Hälsningar

Erling<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">På fjärde posten uppifrån! :)

Vespa 50 S av 1965 års modell tillverkades i 4522 st exemplar, varav en är din (V5SA1T med löpnummer 10480 - 15001).

/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

En är till salu på blocket...

http://www.blocket.se/vi/12038534.htm?ca=11_s

// Bobo
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />En är till salu på blocket...

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jag var och tittade på den igår och den är verkligen fin! Intagen från Norge i nyrenoverat skick. Egentligen är det inte särskilt dyrt om man tänker på vad det kostar att renovera och att det dessutom är en 50 S. Jag ska inte själv köpa den dock... :)

/ Fredrik
Svint1
Lärling
Lärling

Post by Svint1 »

Litt OT, men likevel;

Er du sikker på at det er en "norsk" 50S?

Om det ikke foreligger noen form for historie til scooteren, så er jeg generelt skeptisk til scootere som er veldig blanke, men har <font color="yellow">gul</font id="yellow"> gummi på støtten.

For meg er gul gummi et varsko om asia-scooter....

Ikke for å være mismodig, men ønsker ikke at noen går på en smell med en dårlig asia-renovasjon...

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />En är till salu på blocket...

// Bobo<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jag var och tittade på den igår och den är verkligen fin! Intagen från Norge i nyrenoverat skick. Egentligen är det inte särskilt dyrt om man tänker på vad det kostar att renovera och att det dessutom är en 50 S. Jag ska inte själv köpa den dock... :)

/ Fredrik

www.vespatouring.blogspot.com

http://www.youtube.com/watch?v=GGXcM9evUpo
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

Så <b>Vespa 50 Special</b> är den som tillverkades i flest exemplar.
Trodde hela tiden det var <b>Vespa 50 R</b> iom att det är dessa som man oftast kommer i kontakt med på blocket annonser!

Piaggio Vespa V50R -74
Piaggio Vespa V50R -80
Erling

Post by Erling »

Terraplane Blues:
Ibland är jag lite halvblind....:oops:

Det där med Sprint lurade mitt öga att gå vidare i listan.
Har någon gång hört att S står för Sport - vilket jag nu inser är fel.

Super Sprint ? - <u>vad är det som är Super</u>?

Erling
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Svint1</i>
<br />Litt OT, men likevel;

Er du sikker på at det er en "norsk" 50S?

Om det ikke foreligger noen form for historie til scooteren, så er jeg generelt skeptisk til scootere som er veldig blanke, men har <font color="yellow">gul</font id="yellow"> gummi på støtten.

For meg er gul gummi et varsko om asia-scooter....

Ikke for å være mismodig, men ønsker ikke at noen går på en smell med en dårlig asia-renovasjon...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Nej, säker kan man aldrig vara. Kan mycket väl vara en asia-scooter. De sa i och för sig bara att den var intagen från Norge, då de tidigare bodde där. Kan hända att den ändå är en asia-scooter. Hursomhelst såg den verkligen jättefin ut, så renoveringen kan bara inte vara alltför dålig, tycker man. Tack för påpekandet, Svint1. Du har väl förresten själv en V50 S, inte sant? Vad är det för årsmodell?

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kejj</i>
<br />Så Vespa 50 Special är den som tillverkades i flest exemplar.
Trodde hela tiden det var Vespa 50 R iom att det är dessa som man oftast kommer i kontakt med på blocket annonser!<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ja, fast t ex i Tyskland kryllar det formligen av Vespa 50 Special. Jag är ens osäker på om den överhuvudtaget togs in i Sverige, men det kanske någon annan kan svara på?

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Erling</i>
<br />Terraplane Blues:
Ibland är jag lite halvblind....:oops:

Det där med Sprint lurade mitt öga att gå vidare i listan.
Har någon gång hört att S står för Sport - vilket jag nu inser är fel.

Super Sprint ? - vad är det som är Super?

Erling<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ja, det är många bud om "S" betydelse från olika håll - en del vill ha det till "sport" och andra till "sprint". Själv tycker jag att det mest logiska är just sprint, eftersom det även fanns en modell som hette "Super Sprint". Och det som är "super" på Super Sprint är en hel del saker: bl a är skölden något smalare och mer kilformad upptill, den har ett vertikalt reservhjul mitt på golvbrädan med en "dummy-tank" ovanpå. Vidare har den ett kompaktare styre, nästan modell "liggande TT". Så här ser Vespa 50 SS ut:

<center>Image</center>

/ Fredrik
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

... smalare och mer kilformad upptill, den har ett vertikalt reservhjul mitt på golvbrädan med en "dummy-tank" ovanpå. Vidare har den ett kompaktare styre, nästan modell "liggande TT". Så här ser Vespa 50 SS ut:
/ Fredrik

Oj! Ja fin är den och speciel! Men lite slöseri med ytan! Lite tufft dock att man har sittställning som mer liknar en hoj när man kan ligga mot dummytanken!

Piaggio Vespa V50R -74
Piaggio Vespa V50R -80
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by kejj</i>
<br />Oj! Ja fin är den och speciel! Men lite slöseri med ytan! Lite tufft dock att man har sittställning som mer liknar en hoj när man kan ligga mot dummytanken!<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Om du är sugen på en äkta 50 SS får du vara beredd att hosta upp en rejäl slant, då de bara tillverkades i 2525 exemplar. Men om man orkar och vill kan man köpa nyproducerade detaljer såsom styre, dummytank, reservhjulshållare, navkapslar m m. Man behöver "bara" fixa golvfästen och skölden på egen hand. Inte lätt, men det går säkert om man verkligen vill... :wink:

/ Fredrik
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

...och skölden på egen hand. Inte lätt, men det går säkert om man verkligen vill... :wink:
/ Fredrik
Justja, "om man verkligen vill..." plus orka är väl kombinationen!
Personligen så tycker jag de traditionella v50 är snyggare så jag varken vill eller orkar :) får nöja mig med mina 2 v50r.
Det jag vill ha är en gs160 mkII, blonderat kort hår och en lång rock :P

V50R*2
Terraplane Blues

<br />Personligen så tycker jag de traditionella v50 är snyggare så jag varken vill eller orkar :) får nöja mig med mina 2 v50r.
Det jag vill ha är en gs160 mkII, blonderat kort hår och en lång rock :P<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jag kan hålla med om att en "vanlig" Vespa 50 är bland det vackraste som människan någonsin producerat, särskilt de äldre (1963-71), men jag får ändå säga att SS-modellerna (50 och 90) har något speciellt över sig. De signalerar "racing" på något sätt... :P

En GS160 och blonderat hår? GS-modellerna är tjusiga, men håret syns väl ändå inte när man är ute och kör? I och för sig kan man alltid dra en blond peruk över hjälmen om man nu tvunget vill att håret ska synas... :wink:

/ Fredrik
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

<br />...särskilt de äldre (1963-71)<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<b>Verkligen, v50 är en av de vackraste fordonen nånsin byggda! Har ju själv bara 2 post -74 v50 (och jag älskar dem fast de älskar att göra livet surt för mig</b>
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
En GS160 och blonderat hår? GS-modellerna är tjusiga, men håret syns väl ändå inte när man är ute och kör? I och för sig kan man alltid dra en blond peruk över hjälmen om man nu tvunget vill att håret ska synas...
<b>Det skulle vara en syn det :) Nah, försökte beskriva Sting i Quadrophenia här </b>:P

V50R*2
Terraplane Blues

<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Terraplane Blues</i>
<br />En GS160 och blonderat hår? GS-modellerna är tjusiga, men håret syns väl ändå inte när man är ute och kör? I och för sig kan man alltid dra en blond peruk över hjälmen om man nu tvunget vill att håret ska synas... <hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote"><b>Det skulle vara en syn det :) Nah, försökte beskriva Sting i Quadrophenia här </b>:P<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Jaså, på det viset! Jag är totalt ointresserad av den s k scooterkulturen och har följaktligen inte sett Quadrophenia. Däremot gillar jag scootrar samt att köra dem! :wink:

/ Fredrik
kejj
Mästare
Mästare

Post by kejj »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Jaså, på det viset! Jag är totalt ointresserad av den s k scooterkulturen och har följaktligen inte sett Quadrophenia. Däremot gillar jag scootrar samt att köra dem! :wink:

/ Fredrik

Haha! Det är en bra film oavsett om man gillar subkulturer eller inte :)

V50R*2
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Om någon vill köpa en Vespa 50SS-replika finns de här
http://www.vivoscooters.co.uk/vespa_ss9 ... print.html

Personligen tycker jag 90SS är en av de läckraste scootrar jag vet, ångrar bittert att jag inte köpte en på 60-talet och behöll den :)
/scooterdaddy
Terraplane Blues

<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Jaså, på det viset! Jag är totalt ointresserad av den s k scooterkulturen och har följaktligen inte sett Quadrophenia. Däremot gillar jag scootrar samt att köra dem! :wink:

/ Fredrik
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Haha! Det är en bra film oavsett om man gillar subkulturer eller inte :)

V50R*2<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Mycket pang-pang, snusk och spännande intriger också? Okej, jag får väl se den en dag då! 8)

PS. Jag har svarat på ditt mail nu. Glömde bort...sorry! DS.

/ Fredrik
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />Om någon vill köpa en Vespa 50SS-replika finns de här
http://www.vivoscooters.co.uk/vespa_ss9 ... print.html

Personligen tycker jag 90SS är en av de läckraste scootrar jag vet, ångrar bittert att jag inte köpte en på 60-talet och behöll den :)
/scooterdaddy<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Trevligt! Så de bygger dem på karosser från Vespa 50 S (V5SA1T)? Hur får de till skölden och golvfästena korrekt, undrar man? Fast jag tycker ändå det är något för dyrt när man börjar räkna på det: strax över 30.000 skr för en "vanlig" 50 S som någon har modifierat. Då gör man det betydligt billigare själv.

Det är lätt att vara efterklok, Jencla! Fanns det några 90 SS att köpa i Sverige överhuvudtaget? Där var ju en misstänkt 90 SS till salu på Blocket för strax ett år sedan, men vad som sedan hände med den har höljts i dunkel. Jag ser f ö hellre att folk bygger 50/90 SS-replikor av sina smallframe än något vallåkrainspirerat... :wink:

/ Fredrik
jencla
Scooterdaddy
Scooterdaddy

Post by jencla »

Nej, Vespa 90SS såldes tråkigt nog aldrig i Sverige. En rimlig teori är att det inte gick att få ner den under de magiska 75 kilona för att få köras av 16-åringar. Men den var inte ovanlig i England runt 1970. Många engelsmän tävlade med den, oftast konverterad till 125 cc och pigg som tusan.

I Göteborg fanns det på den tiden en vandringssägen bland scooterister om en rosa 90SS som kördes runt som moped på cykelbanorna av en tjock farbror. Flera av oss fick hastiga blickar av honom men det fins inga faktiska bevis för hans existens. Spöklikt :)
/jens
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />I Göteborg fanns det på den tiden en vandringssägen bland scooterister om en rosa 90SS som kördes runt som moped på cykelbanorna av en tjock farbror. Flera av oss fick hastiga blickar av honom men det fins inga faktiska bevis för hans existens. Spöklikt :)
/jens<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">He-he, det låter riktigt surrealistiskt - men sådant är kul! :D Liknande skrönor uppstår alltid litet varstans. När jag växte upp var det "Gubben i röret" - en gubbe som sades skjuta grovsalt med hagelgevär mot de som försökte ta sig in i ett stort avloppsrör, som skulle vara hans bostad. Det stod bl a skrivet "Hit men inte längre!" några meter in i röret. Många sades ha sett honom (och även blivit beskjutna), men det var alltid luddiga uppgifter... (Sorry för OT!).

Jag läste på länken du postade att Vespa 50 SS endast såldes i Tyskland, Nya Zeeland och Kanada - kan det verkigen stämma? Varför skulle bara just dessa tre länder få den förmånen?

/ Fredrik
Svint1
Lärling
Lärling

Post by Svint1 »

<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jencla</i>
<br />I Göteborg fanns det på den tiden en vandringssägen bland scooterister om en rosa 90SS som kördes runt som moped på cykelbanorna av en tjock farbror. Flera av oss fick hastiga blickar av honom men det fins inga faktiska bevis för hans existens. Spöklikt :)
/jens<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">He-he, det låter riktigt surrealistiskt - men sådant är kul! :D Liknande skrönor uppstår alltid litet varstans. När jag växte upp var det "Gubben i röret" - en gubbe som sades skjuta grovsalt med hagelgevär mot de som försökte ta sig in i ett stort avloppsrör, som skulle vara hans bostad. Det stod bl a skrivet "Hit men inte längre!" några meter in i röret. Många sades ha sett honom (och även blivit beskjutna), men det var alltid luddiga uppgifter... (Sorry för OT!).

Jag läste på länken du postade att Vespa 50 SS endast såldes i Tyskland, Nya Zeeland och Kanada - kan det verkigen stämma? Varför skulle bara just dessa tre länder få den förmånen?

/ Fredrik

Nja, jeg trodde at SS ble solgt i flere land enn Tyskland, New Zeeland og Canada.

Men det jeg mener å ha lest, er at Vespa slet med å få solgt SS-modellene av flere årsaker, ikke minst pris og utseende... Det smale karosseriet og "dummy"-tanken slo ikke like godt ann...

Derfor ble ganske mange SS'er ribbet for dummy-tank og det ble montert sal som åpnet "rett" vei for så å bli sendt til New Zeeland.

Dermed skal det være størst sjanse for å finne en brukt SS i New Zeeland... Jeg vet ikke det eksakte tall for hvor mange som ble sendt der, men det var prosentvis ganske mange av produksjonen...

Uansett anbefaler jeg dere å se på www.smallframes.com hvor dere finner litt info om diverse smallframes.

Her er det også litt info å hente; http://www.scooterhelp.com/serial/ves.f ... mbers.html

Og til slutt et par bilder av min 1976 Vespa V50S;
Image
Image

Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Svint1</i>
<br />Men det jeg mener å ha lest, er at Vespa slet med å få solgt SS-modellene av flere årsaker, ikke minst pris og utseende... Det smale karosseriet og "dummy"-tanken slo ikke like godt ann...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Människan glorifierar gärna det som är udda och sällsynt i efterhand . Kanske det är så med SS-modellerna? Vi hade kanske också tyckt att SS såg ut som skräp på den tiden det begav sig?

<br />Derfor ble ganske mange SS'er ribbet for dummy-tank og det ble montert sal som åpnet "rett" vei for så å bli sendt til New Zeeland.

Dermed skal det være størst sjanse for å finne en brukt SS i New Zeeland... Jeg vet ikke det eksakte tall for hvor mange som ble sendt der, men det var prosentvis ganske mange av produksjonen...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Hur mycket tror du att man får ge för en SS där? Är det ens lönt att försöka importera en därifrån med tanke på fraktkostnader från andra sidan jorden? Går de att typbesiktiga i Sverige och Norge förresten?

<br />Og til slutt et par bilder av min 1976 Vespa V50S;
http://img368.imageshack.us/img368/9969/img0701lt8.jpg
http://img292.imageshack.us/img292/1816 ... po9.jpg<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Den är fantastiskt fin! Hur kan det förresten vara att Vespa 50 S är hyggligt vanlig i Norge men inte i Sverige? Har ni några "vanliga" Vespa 50 i Norge, d v s våra s k mopeder som får gå i 30 km/h? Det var kanske dumt av Sverige att skriva under unionsupplösningen med Norge 1905? Invadera Norge igen, så att vi kan hämta hem våra saknade Vespa 50 S! :D

/ Fredrik
Svint1
Lärling
Lärling

Post by Svint1 »

He he, Norge er et godt land ja... ;)

Uansett, tror prisene på SS ikke er så veldig lave i New Zeeland heller. Det er vel bare det at det er større sjanse for å finne en til salgs der....:oops:
Når det gjelder transport tror jeg en SS ville være verdt å bruke noen tusen for å "få i hus"...

Ellers i norge er det kun mopeder som gjør ca 50 som er normalt. Vi har ingen "EU-mopeder" (for vi er jo ikke medlem i EU....), men kun "fullblods" mopeder.

Min V50S gjør originalt ca 60, så den er fin-fin for bykjøring...

Terraplane Blues

<br />He he, Norge er et godt land ja... ;)

Uansett, tror prisene på SS ikke er så veldig lave i New Zeeland heller. Det er vel bare det at det er større sjanse for å finne en til salgs der....:oops:
Når det gjelder transport tror jeg en SS ville være verdt å bruke noen tusen for å "få i hus"...

Ellers i norge er det kun mopeder som gjør ca 50 som er normalt. Vi har ingen "EU-mopeder" (for vi er jo ikke medlem i EU....), men kun "fullblods" mopeder.

Min V50S gjør originalt ca 60, så den er fin-fin for bykjøring...<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Ja, Norge verkar vara ett bra land trotsallt! (Förresten, är det sant att banan heter gulebøj på norska? :D).

Jag hittade två 50 SS som är till salu i Portugal. Den ena för 2700 euro (ca 25000 skr) och den andra för 4700 euro (ca 42000 skr). Någon som är sugen?

http://www.ocasiao.pt/conteudos/index.c ... 2&Pagina=2

/ Fredrik
Post Reply