Serienummerförteckning
Serienummerförteckning
Ja, jag vet att det finns på scooterhelp.com, men min Vespa är lite speciell. Någon som vet var man kan hitta chassinummer och motornummer för spansktillverkade vespor? Motovespa kallad de väl, och min är 75cc smallframe. Någon?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jamerson</i>
<br />Ja, jag vet att det finns på scooterhelp.com, men min Vespa är lite speciell. Någon som vet var man kan hitta chassinummer och motornummer för spansktillverkade vespor? Motovespa kallad de väl, och min är 75cc smallframe. Någon?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
ingen aning. är du ute efter att ta reda på årsmodell?
hur börjar chassie eller motornumret på din?
Federico
<br />Ja, jag vet att det finns på scooterhelp.com, men min Vespa är lite speciell. Någon som vet var man kan hitta chassinummer och motornummer för spansktillverkade vespor? Motovespa kallad de väl, och min är 75cc smallframe. Någon?
ingen aning. är du ute efter att ta reda på årsmodell?
hur börjar chassie eller motornumret på din?
Federico
Som du säger så finns ju chassinummerna på scooterhelp, även till Motovespa. Enligt reservdelsboken till PK9.330.001 så heter motorn 9PK330.001. Till min 160GT så tror jag chassinummret är 04C och motornummret 04M men det är ju inte en sån du har! Stämmer ditt chassinummer med scooterhelps?
Motovespa 75cc:
PK 9.330.001
PR 9.300.001
PS 9.350.001
56C 00.011
67C 00.011
Motovespa 75cc:
PK 9.330.001
PR 9.300.001
PS 9.350.001
56C 00.011
67C 00.011
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Federico</i>
<br />ingen aning. är du ute efter att ta reda på årsmodell?
hur börjar chassie eller motornumret på din?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag är ute efter att få så mycket info som möjligt om hur Vespan var specad original, kan man säga. Och säkerställa vad det är för något jag har. Hade varit kul att kunna säga att den är så och så...
<br />ingen aning. är du ute efter att ta reda på årsmodell?
hur börjar chassie eller motornumret på din?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Jag är ute efter att få så mycket info som möjligt om hur Vespan var specad original, kan man säga. Och säkerställa vad det är för något jag har. Hade varit kul att kunna säga att den är så och så...
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by jamerson</i>
<br />Blandar du ihop oss, eller har jag missat något? Har VespaGS två spanska?
sorry läste inte avsändaren.
men det finns i alla fall två spanska, men med två olika ägare.
Federico
<br />Blandar du ihop oss, eller har jag missat något? Har VespaGS två spanska?
sorry läste inte avsändaren.
men det finns i alla fall två spanska, men med två olika ägare.
Federico
Nej, det är helmarigt. Jag fattar ingenting.
Men på scooterbbs var det en kille som sade att 08C var smallframe 75cc. Var han hade fått den infon från vet jag inte, och jag har inte fått tag på honom igen.
Jag kommer ihåg din kaxiga kommentar i en tråd om din spanska dam. Det var inte kaxigt egentligen, men bara grejen att ha något att kunna köra med när du är i Spanien känns kaxigt i sig. ¡Me gusta!
Men på scooterbbs var det en kille som sade att 08C var smallframe 75cc. Var han hade fått den infon från vet jag inte, och jag har inte fått tag på honom igen.
Jag kommer ihåg din kaxiga kommentar i en tråd om din spanska dam. Det var inte kaxigt egentligen, men bara grejen att ha något att kunna köra med när du är i Spanien känns kaxigt i sig. ¡Me gusta!