Hoppas att ni kan komma med infallsvinklar gällande renovering av min touring -60.
Jag kom över denna skönhet tidigare i våras och var eld och lågor. Stora planer om renovering. En fritidssysselsättning som jag nu förstår att jag inte kommer att hinna med under minst ett par år framöver. Viljan finns verkligen men inte tiden. Kort och gott, jag är nöjd med hur den ser ut och tänkte inte göra något stort åt det yttre. Den behöver dock en översyn av motorn och byte av vajrar som jag sett hittills. Gnista finns. Förre ägaren sa att han inte haft igång den sen 2000. Jag tror utan att veta, men det känns som att det inte är allt för mycket att göra på den, men som sagt för tredje gången, tiden finns inte.
Nu har jag, som jag ser det, tre alternativ;
Vänta ett 2-3 år för att se om jag får mer tid då till renovering.
Anlita någon som fixar det som behövs? (Finns det någon duktig i Västerås-trakten som gör sånt?)
Sälja pärlan så att den slipper vänta på att leva ut och istället glädja folk kring sig med sin blotta närvaro.
Jag vänder mig till er då jag inte tror att jag är den förste med att ha detta samvetskval.
Ideér & tips mottages tacksamt!