Väldigt svårt att identifiera vilken som är min färg. Men billig var den ju i alla fall, 13:50 för en halvliter Inte säker att den ska ha denna färg orginal heller. Den ser ut att vara privatsprayad. Han har tom dragit över aluminiumlisten och lite här och där på bultar och sarger...
Någon som vet hur bromskontakten ska se ut? Eller kanske tom har en sen vera som den kan ta en bild på? Lyckas inte hitta kontakten på någon bild eller sprängskiss...
Va? Har det funnist bromsljuskontakt på handbromsen på nyare Vespa 50? Jag trodde detta reglemente aldrig kom att gälla mopeder? Där ser man.
Angående kulören - det skulle inte kunna vara någon av dessa? Finns isåfall att köpa hos Standox's återförsäljare (hos vissa kan de t o m blanda till en burk sprayfärg):
Tackar. Det ser ut som att det troligtvis är någon av de färgerna. Vet dock inte om snubben som spraymålat har tagit reda på exakt färg eller bara plockat något liknande. Det är ingen snygg målning direkt och jag har inget uppsåt att göra något åt det direkt för tillfället i alla fall. Den behöver svetsas lite och så har jag beställt en motorlucka som jag vill måla i så pass lika kulör att man inte märker skildnad för tydligt.
Ursäkta att jag har missat att tydliggöara vad det är för något jag har. Det är en primavera, ingen v50. Tror inte man behöver bromsljus på v50 över huvud taget. Jag hade inget på min 79:a i alla fall...
Frågan är ju om det är själva bromsljuskontakten som är fel eller om det ska vara något specialbromshandtag med någon grej som går ned till kontakten...
Aha, det var en Primavera. Jag måste medge att jag har dålig koll på både V50 och Primavera med den fyrkantiga framlampan. Sedan har du ytterligare några färgkoder på tyska Vespa Archiv, översatta till Lesonal/Akzo Nobels färger:
Tack så mycket Patrik, då vet jag. Jag köpte bromshandtaget på EM. Sa att det var till handbromsen på en primavera 80-talare. Konstigt att de inte har koll på att det ska vara speciellt handtag som funkar med bromsljuset...