Tuta Rally

För alla frågor rörande renovering av fordon. Främst till originalskick. Ej Vespa Smallframe!
Post Reply
Hjarup
Drömmare
Drömmare

Tuta Rally

Post by Hjarup »

Jag har nyligen kommit över en Rally 200 73`. Den har haft en ägare fram tills jag köpte den för en vecka sedan. Den har varit uppställd sedan 1979 i bra miljö, och har endast gått 1000 mil. Efter lite små mek så går den riktigt bra. Mitt problem är att jag har en besiktnings tid i morgon tidigt och allt funkar förutom tutan, jag har ohm mätt och konstaterat avbrott men jag är kanske fel ute lik/växelström ????
Tacksam för tips!!

Per
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Hjarup</i>
<br />Jag har nyligen kommit över en Rally 200 73`. Den har haft en ägare fram tills jag köpte den för en vecka sedan. Den har varit uppställd sedan 1979 i bra miljö, och har endast gått 1000 mil. Efter lite små mek så går den riktigt bra. Mitt problem är att jag har en besiktnings tid i morgon tidigt och allt funkar förutom tutan, jag har ohm mätt och konstaterat avbrott men jag är kanske fel ute lik/växelström ????
Tacksam för tips!!

Per
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Det är likströmstuta på min -75:a iallafall.

// Bobo
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

En s k bolltuta funkar annars utmärkt om det bara gäller besiktning.

/ Fredrik
Hjarup
Drömmare
Drömmare

Post by Hjarup »

Tack för snabba svar!
Jag har styvt 6v framme på tutan och tog först förgivet att tutan var kass. Men jag blev förvånad när jag råkade komma åt chassit med någon sorts isolerad skruv på baksidan av tutan och plötsligt tuuut. Vad händer? Blir det ombesiktning på tutan?

Per
anders2011
Lärling
Lärling

Post by anders2011 »

På min touring så fungerar det i varje fall så att man har ström fram till tutan och sedan en kabel upp till tutknappen som man jordar när man trycker in den. Alltså verkar det som om den kabeln är av eller att reglaget i handtaget inte jordar ordentligt.

Du får med största sannolikhet en ombesikting på tutan (men inget körförbud) så om du inte fixar det nu så har du en månad på dig efteråt.

//Anders

www.trimaran.nu
Hjarup
Drömmare
Drömmare

Post by Hjarup »

Besiktigad och klar, dock en etta på hornet.

Per
Bustamente
Lärling
Lärling

Post by Bustamente »

Min besiktningsgubbe testade inte tutan när jag besiktade den. Hoppas jag får samma gubbe igen för den funkar fortfarande inte :)
Post Reply