Vespa GTR
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact:
Hej Janix
Antar att du menar GTR och det är inte speciellt svårt. 125 GTR är i princip ett mellanting mellan Spint och Rally och till bådadera finns det gott om reservdelar. Undantaget är ett kopplingslager inne i motorn som tydligen är en specialdimension men för slitdelar är det inga problem.
mvh/HB
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
<br />Hej!
Jag undrar hur det är att få tag på reservdelar till en GRT-vespa,är det svårt eller lätt?
Mvh janix.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Antar att du menar GTR och det är inte speciellt svårt. 125 GTR är i princip ett mellanting mellan Spint och Rally och till bådadera finns det gott om reservdelar. Undantaget är ett kopplingslager inne i motorn som tydligen är en specialdimension men för slitdelar är det inga problem.
mvh/HB
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
<br />Hej!
Jag undrar hur det är att få tag på reservdelar till en GRT-vespa,är det svårt eller lätt?
Mvh janix.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact:
Om du ska köpa en GTR så kolla noga att växlarna ligger kvar när du belastar motorn och inte hoppar. Det finns två varianter av GTR, en äldre med två spolportar i cylindern och 17mm förgasare samt en senare med 3 spolportar och 20mm förgasare. Den senare är klart rappare. Det är en trevlig maskin som fungerar utmärkt att skjutsa på - ungefär som PX125 men inte så kantig.
mvh/HB
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
<br />Hej Henrik!
Naturigtvis GTR,jag skall kanske köpa en sådan och då kan det vara bra att veta hur det står till med reservdelar.
Tack för hjälpen.
Mvh Janne.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
mvh/HB
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
<br />Hej Henrik!
Naturigtvis GTR,jag skall kanske köpa en sådan och då kan det vara bra att veta hur det står till med reservdelar.
Tack för hjälpen.
Mvh Janne.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
personligen så tycker jag att tidiga gtr är snyggare tack vare emblem och lister på kåpor och framsärm, men jag är ju detaljnörd också!
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by henrikborjeson</i>
<br />Om du ska köpa en GTR så kolla noga att växlarna ligger kvar när du belastar motorn och inte hoppar. Det finns två varianter av GTR, en äldre med två spolportar i cylindern och 17mm förgasare samt en senare med 3 spolportar och 20mm förgasare. Den senare är klart rappare. Det är en trevlig maskin som fungerar utmärkt att skjutsa på - ungefär som PX125 men inte så kantig.
mvh/HB
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
<br />Hej Henrik!
Naturigtvis GTR,jag skall kanske köpa en sådan och då kan det vara bra att veta hur det står till med reservdelar.
Tack för hjälpen.
Mvh Janne.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Federico
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by henrikborjeson</i>
<br />Om du ska köpa en GTR så kolla noga att växlarna ligger kvar när du belastar motorn och inte hoppar. Det finns två varianter av GTR, en äldre med två spolportar i cylindern och 17mm förgasare samt en senare med 3 spolportar och 20mm förgasare. Den senare är klart rappare. Det är en trevlig maskin som fungerar utmärkt att skjutsa på - ungefär som PX125 men inte så kantig.
mvh/HB
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
<br />Hej Henrik!
Naturigtvis GTR,jag skall kanske köpa en sådan och då kan det vara bra att veta hur det står till med reservdelar.
Tack för hjälpen.
Mvh Janne.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Federico
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact:
Låter som den nyare. Min GTR från 75 var i alla fall det.
men jag har sett -74:or av "gamla" modellen så jag är inte säker var gränsen går
Som Fredrik skrev, på nya står det bara vespa på framsköldet medan på gamla står det GTR med R lite nedanför GT. Det enklaste är annars att ta av förgasarlocket och kolla om det sitter en 20/20
mvh/HB
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
<br />Det är en GTR 1975,vet du om det är den nyare eller den äldre modellen Henrik?
Janne.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
men jag har sett -74:or av "gamla" modellen så jag är inte säker var gränsen går
Som Fredrik skrev, på nya står det bara vespa på framsköldet medan på gamla står det GTR med R lite nedanför GT. Det enklaste är annars att ta av förgasarlocket och kolla om det sitter en 20/20
mvh/HB
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
<br />Det är en GTR 1975,vet du om det är den nyare eller den äldre modellen Henrik?
Janne.
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Det blev affär blå orginallack allt original utom blinkers i styrändarna 740 mil på mätaren,helrenoverad motor 1995 ny 20/20 förgasare så det var den rappare nya modellen,går mycket bra hoppar ej ur växlarna vid hård belastning,ingen rost,en sak var lite konstigt lamporna måste vara 12 eller 24 volt annars håller dom inte,fick den för 6000:- så jag är väldigt nöjd med affären.
Mvh janne
Mvh janne
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact:
Det låter ju riktigt bra - passa på att kom förbi Sofiero på söndag för vi är där på utställning. Vad menar du att blinkersen inte är orginal? det ska nog sitta blinkers och antingen är det den toppiga helglasade modellen eller ett runt glas som sitter i ett aluminiumöga
6000 låter ju väldigt bra ,speciellt om motorn renoverats. Håller med Topps - kolla att alla lampor är hela och har rätt watt-tal
mvh/HB
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
<br />Det blev affär blå orginallack allt original utom blinkers i styrändarna 740 mil på mätaren,helrenoverad motor 1995 ny 20/20 förgasare så det var den rappare nya modellen,går mycket bra hoppar ej ur växlarna vid hård belastning,ingen rost,en sak var lite konstigt lamporna måste vara 12 eller 24 volt annars håller dom inte,fick den för 6000:- så jag är väldigt nöjd med affären.
Mvh janne
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
6000 låter ju väldigt bra ,speciellt om motorn renoverats. Håller med Topps - kolla att alla lampor är hela och har rätt watt-tal
mvh/HB
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
<br />Det blev affär blå orginallack allt original utom blinkers i styrändarna 740 mil på mätaren,helrenoverad motor 1995 ny 20/20 förgasare så det var den rappare nya modellen,går mycket bra hoppar ej ur växlarna vid hård belastning,ingen rost,en sak var lite konstigt lamporna måste vara 12 eller 24 volt annars håller dom inte,fick den för 6000:- så jag är väldigt nöjd med affären.
Mvh janne
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
-
- Mästare
- Posts: 1144
- Joined: Thu 23 Feb 2006, 02:25
- Location: Lund, Sweden
- Contact: