Tycker det är lite trixit att pilla dit sprinten som håller bensinkransarmen (på en Primavera 125). Detta är ju framför allt störande i situationer när man behöver ta bort och sätta dit förgasaren stup i kvarten (munstycksutprovning, felsökning).
Finns det nån som har klurat ut nån alternativ smidigare lösning?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Pellegrino</i>
<br />framför allt störande i situationer när man behöver ta bort och sätta dit förgasaren stup i kvarten (munstycksutprovning, felsökning).
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by calle</i>
<br />När man har gjort det många många gånger så går det på några sekunder...
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Håller du i sprinten med handen eller med en tång när du trycker dit den?
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">
Om du tar loss bensinkransvredets gummigenomföring så kan du ta ut hela tanken med bensinkransvredet monterat om det nu kan anses lättare...
/Calle
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
Idén är inte helt dum. Om man ska ut och provköra en runda och sen in i garaget igen för att byta munstycke, och ut igen, så behöver man väl inte dra fast tanken så noga eller inte alls. Sadellåsknoppen håller väl tanken också (och pakethållaren), så det räcker kanske att bara dra den för hand vid provkörning. Ja, frågan är om inte detta alternativet är snabbare för mig. Blir ju dessutom bättre med plats runt förgasaren.