Vespa GTR

Bilder på egna hojar läggs med fördel upp här.
Post Reply
janix
Entusiast
Entusiast

Vespa GTR

Post by janix »

Så här ser min nya pärla ut Vespa GTR allt original utom blinkers enl. förre ägaren
Image

Mvh Janne
Terraplane Blues

Post by Terraplane Blues »

Jättefin! Lacken ser riktigt fin och lagom patinerad ut. Ska du behålla blinkersarna? Sadeltäcket liknar ju för f-n en katt! :D

/ Fredrik
janix
Entusiast
Entusiast

Post by janix »

Jag blir väl tvungen att ha blinkers vid besikningen,eftersom det är en årsmod:1975,däremellan kan man ju köra utan blinkers.

Sadeltäcket är det stora problem att få med när man vill åka en runda,skall prova med spännband borde kunna gå.:D:D
Janne
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by janix</i>
<br />Jag blir väl tvungen att ha blinkers vid besikningen,eftersom det är en årsmod:1975,däremellan kan man ju köra utan blinkers.

Sadeltäcket är det stora problem att få med när man vill åka en runda,skall prova med spännband borde kunna gå.:D:D
Janne<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Är där hål i skölden för kablage till blinkers? Jag har det på min -71:a, tyvärr. Någon blinkersfetischist har någon gång under Primmyns historia monterat på blinkers på skölden. Varför skaffar man sig något som inte behövs, undrar man?

Prova att popnita fast sadeltäcket, det borde funka. Eller knyt benen runt sadeln, vet jag... :wink:

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

Är inte det där är en sån där sällsynt bönpall av KATTApultmodell? :P Eller gillar föraren möjligen att stanna till ibland och ta en jamare?

Snygg Vespa f.ö Janix. Varför inte bara ta bort dom hemska bakblinkersarna och låta dom mer diskreta fram sitta kvar mellan besiktningarna?

// Bobo
Terraplane Blues

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Bobo</i>
<br />Är inte det där är en sån där sällsynt bönpall av KATTApultmodell? :P Eller gillar föraren möjligen att stanna till ibland och ta en jamare?<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">Någon kanske bara har velat matcha de <b>kat(t)</b>astrofala bakblinkersarna? Eller det kanske är sådant som kallas traffic <b>jam</b>? (F'låt, den sista var dålig...) :D

/ Fredrik
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

Hår-resande!! :D

// Bobo
Terraplane Blues

Janix kanske bara har fått på <b>pälsen </b>av polisen för förargelseväckande blinkers?

/ Fredrik
bufflig
Lärling
Lärling

Post by bufflig »

Hade inte GTR också snapsglasblinkers i styrändarna vid den här tiden? -74'an på Henrik börjessons vespasida har iallafall det (http://www.cavetto.com/vespa/vespa_125_gtr.htm) Lättare att plocka av/på kanske och (i mitt tycke) inte riktigt lika estetiskt problematiska som de blinkers som sitter där nu, ifall man råkar vilja ha kvar dem mellan besöken hos bilprovningen:) Väldigt snygg vespa iallafall, jag gillar klart GTR125 och den gör sig bra i blått, grattis till bra köp:)!

<font size="1">(Lustigt förresten, har likadant sadeltäcke fast färgmatchat i orange PIA910 till min primmy. Något större, täcker hela sadeln, men det är bra, för då sitter det där det sitter när man väl satt sig själv:wink::D) </font id="size1">
janix
Entusiast
Entusiast

Post by janix »

Problemet är Fredrik att jag hinner aldrig borra hål i sadeltäcket för poppnitning,täcket ger sig av illa kvickt,iden med att knyta tassarna gick inte heller dom når inte runt sadeln,annars bra tips,kanske snabblim funkar?[^]

Kattapult kan man nog bli om man tar för många jamare i samband vespaturer,för övrigt tar jag gärna både en jamare och några öl så fort det passar.:P

Appropå PÄLSEN så hjälper det kanske stryka den medhårs för att den skall bli kvar på sadeln.:D

Ja bakre blinkers ser för jävliga ut,dom måste bort,blinkers i styrändarna är original men dom är lätta att paja,får hitta på något annat,hålen i skölden är lätta att fixa är bara 3mm stora.

Härlig humor ni har grabbar,jag och frugan läste era kommentarer och skrattade gott,nu har klockan blivit så mycket att det är dags för både en <b>Jamare och några öl.</b>
Ha en god helg.
Janne
henrikborjeson
Mästare
Mästare

Post by henrikborjeson »

Skulle absolut sätta tillbaka orginalblinkers på handtagen. Visst sitter de lite illa till men fungerar bra och ser framför allt OK ut.

mvh/HB
Klingen
Entusiast
Entusiast

Post by Klingen »

Hmmmm! Kommer denna, som varit med på forumet tidigare, från samma fabrik?

Image
Mancino
Lärling
Lärling

Post by Mancino »

Det är väl en Touring... eller?
Bobo
Lärling
Lärling

Post by Bobo »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Mancino</i>
<br />Det är väl en Touring... eller?
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">

Nja, bl.a touring, se den här tråden:

http://www.scooterklubben.com/forum/top ... IC_ID=1764

// Bobo
Post Reply