Hur viktigt är det att luftburken och bälgen är helt tät på en PX125?
Vad är synptomen om det läcker?
/Beta75
Luftburk
Luftfiltret sitter ju efter bälgen, så det ska ju inte spela så stor roll annat än att det blir skitigt inne i förgasarburken.
Men huvudmunstycket är ju avpassat till att bälgen är tät, så eventuellt kan den gå lite magrare med otät bälg. Tror inte att det är nån fara, men en ny bälg kostar ju inte så mycket så det är lika bra att byta den.
/Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by beta75</i>
<br />Hur viktigt är det att luftburken och bälgen är helt tät på en PX125?
Vad är synptomen om det läcker?
/Beta75
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
************************
Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
************************
Men huvudmunstycket är ju avpassat till att bälgen är tät, så eventuellt kan den gå lite magrare med otät bälg. Tror inte att det är nån fara, men en ny bälg kostar ju inte så mycket så det är lika bra att byta den.
/Guran
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by beta75</i>
<br />Hur viktigt är det att luftburken och bälgen är helt tät på en PX125?
Vad är synptomen om det läcker?
/Beta75
<hr height="1" noshade id="quote"></blockquote id="quote"></font id="quote">
************************
Bättre sörja den kolv som skar
Än aldrig trimma en motor
************************